Friday 7 December 2012

Belajar & Mengajar

Selamat kembali.
Lamanya tak update blog.
Ramai jugak yg duk tanya awat lama tak update.
Busy sgt ke?
Lebih kurang la.
Banyak urusan yg perlu diselesaikan.
 
Banyak benda yg nak di share sebenarnya.
Tapi mana yg penting2 je la dulu.
 
Last weekend aku ada 1 bisnes appointment yg agak menarik utk dikongsi.
Bisnes sharing dgn org yg berpengalaman.
13 tahun menceburkan diri dalam bidang perniagaan.
Melayu.
Bisnes berasaskan makanan.
Maintain sampai sekarang.
 
Katanya bisnes macam ni kena sentiasa meet customer satisfaction.
Nak kasi customer satisfy tu bukan senang.
Customer nak makanan yg sedap.
Masalahnya selera customer lain2.
So apa yg dia buat makanan mesti hari2 sama je rasa.
Tak nak harini lain esok lain.
Customer tak suka.
Itu tips nak dapat regular customer.
Dan yg penting makanan mesti bersih.
Dengan sendirinya kita akan rasa confident utk berniaga.
Confident tu yg buat dia bertahan sampai harini.
Banyak lg yg dia share sebenarnya.
Cuma aku terpaksa stop kat sini dulu sebab ada urusan jap lg.
 
Yg menariknya dia berminat utk bersama ATM.
Dah settle pun semua urusan kelmarin.
Welcome to ATM.
Tak sangka org yg dah berjaya pun masih berminat utk bersama ATM.
Asal jumpa haritu sebab nak beli Bio Zone Food je.
Rezeki dia la.
Allah dah buka pintu hati dia.
 
Pertemuan yg sangat menarik.
Aku belajar dari pengalaman dia.
Dalam masa yg sama aku mengajar dia apa yg aku di ajar dalam ATM.
Nikmatnya hidup.
 
Azhar
019-6696181

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...