Saturday 5 May 2012

Superbrands - JTX 1000

Baru selesai servis kereta.
Alhamdulillah tak lama.
Tak sampai pun 1 jam.

Full servis.
Semua check.
Yang patut tukar semua dah tukar.
Minyak brek setiap 20,000 km.
Minyak untuk power stering setiap 50,000 km.
Dan semestinya minyak enjin.
Biasanya minyak enjin 5,000 km or 10,000 km kena tukar.
Tapi JTX 1000 takde hal.
Nak henjut sampai 13,000 km ke 15,000 km pun boleh.
Maintain lagi.

Dua2 orang ni duk sibuk borak dengan aku.
Katanya..
"Awak punya enjin manyak senyap.
Sudah belapa lama pakai ini kereta??"
Aku pun tak tahu nak cakap apa.
Mungkin sebab memang dari dulu pakai JTX 1000 kot.
Tak pernah beralih arah. Hehehe.

Aku pun sempat jugak tengok2 stok minyak enjin yang dia ada.
Ada yang semi.
Ada yang fully.
Ada jugak yang multigrade.
Semuanya bagus.
Tapi aku tak jumpa pulak yang ada Superbrands Award.


Kenapa nak kena ada Superbrands pulak??
Takde apa pun.
Kalau takde Superbrands pun tetap bagus jugak minyak tu.
Cuma kalau ada Superbrands tu lebih terjamin la kebagusannya. Hehehe.
Pendek kata, Best of the best la.
Sebab tu la JTX 1000 jugak yang jadi pilihan aku.

Kalau ikutkan dah 3 generasi dah aku pakai minyak enjin ni.
Dari kereta kancil.
Ke kereta wira.
Dan kereta sekarang ni.
Alhamdulillah semuanya superb.
Siapa2 yang minat nak try tu call je aku.
Cuba dulu baru tahu.
Especially yang kereta2 baru tu.
Kereta lama apatah lagi.
Kalau sayang kereta kena la guna JTX 1000.
Hahaha dah macam ayat salesman tu.

Ok lah nanti sambung lagi.
Nak keluar untuk memenuhi janji.

Azhar
010-2207181

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...