Sunday 6 May 2012

3 Sebab

Assalamualaikum.
Salam Sahabat.

Esok dah hari isnin.
Rasa cepat je hujung minggu kali ni.

Hari baru.
Minggu baru.
Aku dah dapat bayangkan betapa busy nya minggu baru ni.
Apapun TQ pada motivator aku, Abg Nasir sebab dah bagi idea yang sangat bijak.
Kesibukan di opis tak dapat halang rutin2 aku bersama akademi taipan.

Apa yang busy sangat tu??
Ceciter ceciter??
Tak payah la cerita.
Bosan la asyik cerita yang sama.

Sebenarnya aku baru teringat nak share 1 benda ni.
Baru2 ni aku ada terlayan program Dato' Dr Haji Mohd Fadzilah Kamsah.
Ada sorang pemanggil tanya dia.
Kenapa bangsa melayu agak ketinggalan sikit dalam perniagan berbandang bangsa lain.
Hahaha soalan bikin panas tu.
Dato' Fadzilah nak jawab pun berat je.
Tapi dia tetap jawab jugak la.


Katanya ada 3 sebab utama.
1) Budaya bangsa kita.
2) Kita cepat rasa selesa.
3) Matlamat tak jelas.

Itulah yang dia cakap.
Aku just share je kat sini.

Wallahualam.

Azhar
010-2207181

 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...