Saturday 5 May 2012

Bersih 3.0

Assalamualaikum.
Salam Sahabat.

Bila sebut je bersih ni macam2 cerita yang keluar.
Macam2 pendapat dan pandangan peribadi masing2.
Yang pro ada yang anti pun ada.
Kalau kat fb tu macam2 la status member2 update.
Video pun melambak2.
Sampai lebam la kalau nak tengok semua.

Sebenarnya bukan apa.
Semalam lepas kerja aku ada 2 appoitment.
1st appointment tu ada 2 orang.
And 2nd appointment sebelah malam pulak sorang je.
Yang aku nak share masa jumpa 2 orang tu.

Mula2 sembang ok je.
Bila sentuh pasal bersih terus jadi lain.
Sorang pro.
Sorang anti.
Masing2 berhujah taknak kalah.
Aku yang tengah2 ni jadi pening kepala.
Suara diorang pun makin lama makin kuat.
Meja2 sebelah dah start pandang2 dah.
Sampai 1 masa tu tiba2 diorang diam je.
Dah habis hujah agaknaya.
Kesudahannya apapun tak boleh.
Maaf la geng kalau ada terbaca entry ni.

Aku malas nak komen apa2 pasal bersih ni.
Sokong tak.
Halang pun tak.
Tapi bukan bermakna aku tak amik tahu langsung.
Cuma yang buat aku betul2 sedih tu bila tengok budak2 pun ada.
Mak bapak boleh selamba je muka bawa anak join sekali.
Kecik2 lagi dah dedahkan anak dengan benda2 macam tu.
Kalau aku la jadi anak diorang, memang malang la ada mak bapak macam tu.
Tak kisah la apapun niat pergi sana tu, tapi bab anak tu fikir2 la sikit.
Bukan ke kita yang mencorak masa depan dia dari kecik lagi.

Wallahualam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...