Thursday 31 May 2012

Restu Ibu Bapa

Assalamualaikum.
Salam Sahabat.

Aku baru sampai rumah.
Tadi keluar santai2 dengan anak, isteri dan kakak aku.
Kakak aku nak belanja makan sempena birthday isteri aku semalam
dan bagi meraikan kejayaan bisnes aku bulan ni.

Asalnya nak ke William Corner, Kelana Jaya.
Dalam perjalanan tu hujan turun bukan main lebat.
Jalam pulak jem sana sini.
Akhirnya ke Restoran Saba, Cyberjaya.

Alhamdulillah harini selesai urusan closing untuk bulan Mei.
Ada yang sempat bulan ni.
Ada jugak yang terpaksa bawa ke bulan depan.
Tak kisah la apapun.
Yang penting tahniah aku ucapkan.
Tahniah kerana berani melangkah.
Kejayaan telah semakin hampir di depan mata.

Petang tadi aku ada sembang2 kosong dengan member opis.
Sembang pasal bisnes.
Sembang pasal family.
Kenapa aku buat bisnes??
Sebab nak naikkan taraf hidup family.
Nak bagi perubahan pada family.
Nak family happy.

Susah ke buat bisnes ni??
Susah tu sebab kita yang fikir susah.
Pada aku yang penting kena usaha sungguh2 dan jangan mudah putus asa.
Jangan hangat2 tahi ayam.
Jangan buat separuh jalan.
Fokus dan buat sungguh2.
Dan yang paling penting jangan lupa berdoa mohon pertolongan dari Allah.
Itu yang paling utama.
Dan jangan lupa mohon restu ibubapa.
InsyaAllah akan berjaya.

Azhar
010-2207181

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...