Friday 1 June 2012

Pergi Tak Kembali

Assalamualaikum.
Salam Sahabat.

Al-Fatihah buat arwah Kunaini Bohri.
1 Jun 2012.
Genap setahun pemergian insan hebat ini.
Pemergian beliau amat dirasai buat kami di akademi.
Semangat juang beliau bagai tiada tandingan sehingga kini.
Sahabat2 pembaca sekalian.
Sama2 lah kita berdoa agar rohnya dicucuri rahmat
dan ditempatkan di kalangan hamba2 Allah yang beriman.

Bila sebut pasal arwah DDM Kunaini,
aku pasti teringat dan terkenang akan insan paling istimewa dalam hidup aku.
Pemergian yang sangat menyentuh hati.
Kehilangannya amat aku rasai hingga hari ini.
Biarpun telah 12 tahun berlalu.
Detik pemergiannya masih segar dalam ingatan.
Detik yang telah mencipta sejarah dalam hidup aku.
Detik yang tak mungkin aku dapat lupakan sehingga akhir hayat aku.

Detik yang pernah aku kongsikan pada entry tahun lepas.
http://azhar-hassan.blogspot.com/2011/09/duka-di-saat-suka.html

20 Mei 2012.
Hari ahad yang lepas.
Genap 12 tahun mak aku pergi.
Perginya tak mungkin ada pengganti.

Al-Fatihah buat arwah mak, Zaminah Binti Atan.
Aku terlalu rindukan mak.
Hanya Allah yang tahu betapa aku mengharap agar mak sentiasa berada di sisi aku.
Hanya Allah yang tahu betapa aku menyesal akan segala dosa yang aku lakukan padanya.
Aku sentiasa berdoa agar mak tenang di sana.
Ditempatkan di kalangan hamba2 Allah yang beriman.

Aku masih ingat lagi pesanan terakhir mak.

"Kalau mak dah takde nanti, jangan lupa banyak2 sedekah Al-Fatihah kat mak.
Rajin2 baca Al-Quran.
Jangan sekali2 tinggal solat.."

InsyaAllah.
Mudah2an aku tak lalai.
Mudah2an aku tak lupa.
Dan mudah2an 1 hari nanti anak aku terbaca entry ni.
Andainya abah dah takde, jangan sekali2 lupa pesanan arwah nenek ni.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...