Sunday 10 June 2012

Macam-Macam Aidil

Assalamualaikum.
Salam Sahabat.

Seperti yang dijanjikan aku nak sambung entry sebelum ni. Hehehe.
Masih semalam punya cerita.

Tengahari semalam aku ke PPR Batu Muda.
Isteri aku punya sepupu kahwin.
Tahniah pada Kak Seha dan pasangan.
Semoga berbahagia sehingga ke hujung nyawa.

Kami konvoi 4 kereta.
Entah macam mana boleh terpisah pulak kat dalam terowong smart. Hahaha.
Tak kisah la.
Yang penting sampai ke destinasi dengan selamat.

Aidil kekenyangan.
Amboi siap pakai tai lagi.
Ingatkan nak pergi opis rupanya pergi kenduri kahwin je.

Dah kenyang perut terus tidur dalam kereta.
Ish ish ish entah perangai siapa la yang dia ikut ni.
Bukan main nyenyak dia tidur.

Dari Batu Muda ke Taman Batu Caves.
Dari Batu Caves aku ke Shell Taman Melawati.
Singgah solat zohor kejap.
Dari Shell ke KLCC pulak.
Aidil masih tidur tak bangun2.
Sudahnya mama dia kejut jugak sebab dah sampai KLCC.
Sepupu sepapat Aidil ajak mandi2 kat air terjun luar tu.

Tengok la tu.
Jumpa air terus hilang ngantuk dia.
Tambah pulak ada kawan2.
Bukan main happy lagi dia.

Aidil bersama sepupunya, Nana.
Nana ni la yang duk layan karenah anak aku ni.
Aidil kalau dah besar nanti jangan lupa.
Kakak Nana ni la yang banyak bersabar dengan perangai dia.

Selesai tu kami pergi makan2 kat area Kg Dato' Keramat.
Nama aku tak ingat.
Makanan Thai yang banyak dijual kat situ.
Finally isteri aku dapat jugak makan Somtam.
Pulut dengan Mangga tu.
Hilang kempunan dia.

Sementara tunggu makanan, sempat solat maghrib kat sini dulu.
1st time aku sampai masjid ni.
Masjid Kg Dato' Keramat.
Aku jatuh cinta pandang pertama dengan design dalam masjid ni.
Sangat menenangkan.

Itulah serba sikit cerita pasal semalam.
Masa untuk bisnes ada.
Masa untuk family ada.
Masa untuk saudara mara ada.
Masa untuk kawan2 pun ada.
Alhamdulillah.

Azhar
010-2207181

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...