Saturday 23 June 2012

Warung Bukit

Assalamualaikum.
Salam Sahabat.

Pagi tadi breakfast luar.
Isteri aku dari malam tadi duk menyebut nak makan roti canai kat Warung Bukit.
Kebetulan aku free then aku on je la.

Warung Bukit.
Sebenarnya aku tak tahu pun nama sebenar warung ni.
Geng2 aku je yang panggil macam tu.
Warung dia memang tersorok la.
Kat tepi jalan besar menghala ke Bdr Baru Bangi.
Walaupu tersorok tapi ramai betul orang yang makan kat situ.
Penuh.
Nak parking pun 1 hal.
Jom layan gambar sikit.
Ni belum gambar kat tepi jalan besar lagi.

Bersusun kereta sana sini.
Kadang2 ada yang main suka2 je block kereta orang.
Ini gambar kereta parking.
Jom layan gambar orang yang datang pulak.

Beratur nak tunggu tempat duduk.
Tapi orang tak kisah yang penting dapat makan.

Suasana dalam warung.
Full house.

Segala ruang penuh dengan pelanggan.
Pelanggan yang datang pun silih berganti.
Kita bangun je orang lain dah datang duduk.

Kali ni aku dapat port corner lot. Hehehe.
View ala2 kehijauan kampung gitu.
Tapi memang suasana kampung pun warung ni.

Aidil baca doa makan.
Biarpun pelat tapi aku faham la sikit2 butir doa dia tu.
Yang pelik doa makan dengan doa tidur sama je bunyinya. Hehehe.
Takpe la kecik lagi.
Belum 3 tahun lagi.
Nanti dah besar sikit lagi abah ajar Aidil baca doa betul2.

Sori gambar makan aku tak ambil atas sebab2 peribadi.
Apa makanan istimewa kat sini??
Kebanyakan yang datang nak pekena kari kambing.
Roti canai dengan kari kambing la.
Roti dia pun sedap lembut je.
Selain tu ramai yang serbu soto dan mee jawa.
Tip top.

Tadi isteri dan anak aku pekena 3 keping roti canai.
Aku roti telur.
Dan aku tapau soto dan mi jawa untuk mertua aku yang tengah tak berapa sihat.
Semoga cepat sembuh.

Syukur alhamdulillah rezeki untuk harini.
Masa nak bayar tadi tauke tu kata tak payah bayar.
Ada dato' belanja.
Dato' tu belanja semua orang yang makan kat situ harini.
Mudah2an bertambah murah rezeki dato' tu hendaknya. 
 Amin.

Moral of the story.
Jangan berkira untuk bersedekah.
InsyaAllah Allah akan lipat gandakan rezeki kita di kemudian hari.
Atau setidak2nya itulah kebaikan yang akan kita bawa ke akhirat kelak.
Dengan syarat kita betul2 ikhlas.
Wallahualam.
(Peringatan buat diri sendiri) 

Azhar
010-2207181

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...