Thursday 21 June 2012

Juara

Assalamualaikum.
Salam Sahabat.

Wow medal ape ni??
Dapat Johan tu.
Bukan Johan Raja Lawak.
Tapi Johan aKa Juara aKa Champion.

Ni medal yang aku dapat untuk Sukan Program, KKM 2011.
Main kat Bangsar masa tu.
Sukan tahun lepas tapi hadiah baru dapat tahun ni. Hehehe.
Seperti biasa aku wakil untuk sukan Ping-Pong.
Alhamdulillah dapat Johan.
Padahal dah bertahun tak main sebenarnya.
Turun training apatah lagi.
Memang ke laut la main.
Menang ni pun maybe sebab team aku yang kuat.

Sebut pasal juara.
Pada aku jadi juara tu tak penting.
Yang lebih penting nak kekalkan kejuaraan.
Jadi juara tu siapa2 pun boleh.
Tapi nak kekal juara tu tak semua orang boleh buat.
Kalau nak kekal juara mesti la kena jadi juara dulu.
Dah jadi juara baru la ada peluang nak kekalkan kejuaraan tu.
Faham ke??
Berpusing2 ayat aku. Hehehe.

Dipendekkan cerita.
Nak kekal juara kena la selalu turun padang.
Nak kekal juara kena la selalu training.
Nak kekal juara kena la sentiasa asah skill.
Nak kekal juara kena la berfikiran positif.
Nak kekal juara kena la ada mentor dan trainer.
Nak kekal juara kena la ada support team.
Nak kekal juara kena sentiasa bersemangat.
Nak kekal juara kena la bergaul dengan juara2.

Semua ni ada dalam Akademi Taipan 181.
Sebab tu la harini ramai Juara sedang beraksi di gelanggang.
Ramai yang masih terus berjuang untuk mengekalkan kejuaraan.

Azhar
010-2207181

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...