Saturday 17 November 2012

Alahai Pencuri

Cerita minggu lepas.
Pagi ahad tu aku ke Hulu Langat.
Seperti biasa ziarah pusara arwah mak aku.
Seawal 7 pagi aku dah keluar.
Dalam 7.30 dah sampai sana.
Memang saje awal sebab lepas tu banyak urusan lain nak kena buat.
Ikutkan jadual full la haritu.
Tapi akhirnya banyak yg terpaksa ditunda.

Masa on the way balik tu wife aku call.
Katanya balik cepat ada masalah sikit.
Rupa2nya masa aku keluar pagi tu ada pencuri dah standby je.
Mungkin dia dah tahu jadual hujung minggu aku.
Tapi syukur la dia tak dapat amik apa sangat.
Ini semua berkat pertolongan Allah.
At last dia curi yg kat luar2 rumah je.
Apa yg dia curi aku malas nak tulis kat sini.
Yg pasti motif dia mencuri bukan sebab nak duit atau nak jual barang yg dia curi tu.
Dia mencuri atas sebab rasa tak puas hati.
Rasa dengki khianat atau yg seangkatan dengannya.
Aku bukan main tuduh melulu je.
Apa yg aku cakap ni berasas.
Ada fakta.
Cuma siapa punya kerja tu je yg aku tak pasti.

Tapi perbuatan dia tu buat hidup aku hura hara la sekejap.
Semua yg aku plan tergendala.
Lewat petang tu baru semuanya settle.
Apapun aku tetap bersyukur la semuanya kembali normal.
Mungkin itu ujian Allah ke atas hamba yg lemah ni.
Mungkin jugak itu petunjuk dari Allah untuk aku lebih berhati2.

Azhar
019-6696181
 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...