Thursday 1 November 2012

Tinggal Kenangan

Malam Selasa baru ni aku dapat 1 berita sedih.
Rakan sekerja merangkap sahabat baik aku telah kembali ke rahmatullah.
Lebih mengejutkan arwah sihat je sebelum ni tak ada sakit apa2.
Tambah pulak usia arwah masih muda dalam awal 30-an.
Ini semua kehendak Allah.
Sampai masanya kita yang bernyawa pasti akan merasai mati.
Tidak sesaat awal & tidak juga sesaat lewat.
Tepat masanya kita akan pergi meninggalkan dunia buat selama2nya.
 
Mohd Fahrul bin Ahmad.
Atau lebih dikenali dengan nama Bob.
Rakan 1 unit aku di Bahagian Kewangan Perbadanan Putrajaya.
Sepanjang setahun aku di sana, dialah orang yg paling banyak spend masa kerja dengan aku.
Minum pagi sama.
Lunch sama.
Minum petang pun sama.
Kalau tengah banyak kerja, OT pun sama especially musim gaji.
Confirm tengah malam baru balik.
Kadang2 tu esok paginya baru balik.
Kalau ada event opis weekend memang confirm aku dengan arwah terlibat sama.
Uruskan apa2 je yg melibatkan kewangan.
 
Rapat punya pasal, masa aku & wife baru nak berkenalan pun arwah pernah jadi orang tengah.
Masa hari aku bertunang pun, arwah sudi datang dengan tunang dia.
Banyak sangat la kenangan yg tak mungkin aku dapat lupakan.
Tak sangka begitu cepat arwah pergi buat selama2nya.
 
Masjid Felda Kg Bukit Cerakah, Puncak Alam.
Tempat jenazah disolatkan semalam.
 
Ahli keluarga, saudara mara & rakan2 yg memenuhi tanah perkuburan.
Masa aku sampai semalam arwah tengah nak dikebumikan.
Aku agak lewat sebab sebelum tu ada appointment anak aku kat klinik.
Tapi alhamdulillah dapat jugak tengok arwah buat kali terakhir.
 
Di sinilah bersemadinya jasad arwah.
Semoga arwah tenang di sisi Allah.
Semoga arwah ditempatkan di kalangan hamba2 Allah yg beriman.
Takziah diucapkan buat seluruh ahli keluarga arwah.
Kepada rakan2 yg terbaca entry ni, sama2lah kita sedekahkan Al-Fatihah buat arwah.
Semoga bahagia di sana.
InsyaAllah.

1 comment:

  1. Al fatihah..

    1:1 بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم
    In the name of God, the Most Beneficent, the Most Merciful:

    1:2 الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِين
    Praise be to God, the Lord of the Universe.

    1:3 الرَّحْمـنِ الرَّحِيم
    The Most Gracious, the Most Merciful.

    1:4 مَـالِكِ يَوْمِ الدِّين
    Master of the Day of Judgment.

    1:5 إِيَّاك نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِين
    You alone we worship, and You alone we ask for help

    1:6 اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ
    Guide us to the straight path;

    1:7 صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّين
    The path of those whom You have favoured, not of those who have deserved Your anger, nor of those who stray

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...