Monday 12 March 2012

Happy Birthday 1181

Assalamualaikum.
Salam Sahabat.

Alhamdulillah.
Sedar tak sedar dah 2 tahun masa berlalu.
Dah 2 tahun jugak la aku bergantung pada kereta aku ni ke sana ke sini tak kira masa.
Banyak betul jasa dan bakti dia pada aku.
Semalam genap la usia dia 2 tahun.
Happy Birthday to my WTN 1181.

Siang tadi buat pertama kalinya aku settlekan insurans and roadtax aku sendiri.
Tahun2 sebelum ni aku pakai agen je.
Tahun ni aku buat sendiri.
Bukan apa boleh jimat banyak beb.
Bila settle sendiri takde la kena bayar agen punya komisen 10% tu.
Beza dalam RM200 lebih jugak la.
Kalau beli susu anak aku berkotak2 boleh dapat tu. Hahaha.

Settle semua siang tadi.
Takde la susah mana pun.
Selama ni duk buta2 bagi kat agen.
Bukan la nak kata rugi tapi apa salahnya berjimat.
Tambah pulak insurans dah naik 25% kan awal tahun ni.
So sendiri mahu ingat la.
Gaji naik 13% tapi insurans naik 25%.
Macam mana tu??
Tapi tetap kena bersyukur la siapa nak bagi 13% tu.

Berbeza dengan akademi.
67% company bagi.
1st month je dah boleh dapat minimum 21%.
Lebih kurang RM4,500 jugak la.
Ni belum start buat apa2 lagi dah dapat banyak ni.

Tak percaya ke??
Meh sini call/sms.
Aku kasi cerita foc tak bayah bayar apa2.

010-2207181

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...