Wednesday 18 July 2012

Bonus Setengah Juta


Setengah juta??
Siapa punya pulak ni??
Riak gila nak tunjuk benda2 macam ni.

Takde niat pun nak riak sebenarnya sebab dah tentu bukan income aku. Hehehe.
Ini income salah seorang dari kami kat dalam akademi.
Kalau income aku macam ni dah lama aku berhenti makan gaji.
Buat semak kepala mengadap orang "gila" hari2.

Ada jugak terfikir kan best kalau ini income aku.
RM500,000 setahun.
Kata la simpan dalam Tabung Haji or ASB.
Tapi ASB maksimum RM200,000 je kalau tak salah.
Ala tak kisah la mana2 pun.
Kata la dividen 10% setahun.
So setahun dah dapat RM50,000.
Kalau aku bahagi 12 bulan lebih kurang RM4,000 sebulan.

Ehh dah lebih dari gaji aku sekarang rupanya.
Tak payah nak pening2 mengadap jem hari2.
Tak payah fikir pasal politik kat opis.
Tak payah nak fikir report itu report ini.
Meeting itu meeting ini.
Prosedur sana prosedur sini.
Dapat income lebih dari gaji.
Kann???

InsyaAllah aku akan berusaha dan terus berusaha.
Mudah2an segala yang aku impikan akan jadi kenyataan.

Siapa yang punya cita2 nak dapat income macam kat atas ni, hello2 la ye.
C ya.

Azhar
010-2207181

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...