Saturday 6 October 2012

Bajet 2013

Ini hari rabu punya cerita.
Petang lepas kerja aku ke Bintang Bistro.
Malam pulak ke Restoran Al-Azwath.
Seperti biasa urusan ATM.
Misi ke Korea.
 
Sebelah malam tu yg agak menarik untuk di share kat sini.
Aku ada appointment dengan sorang member aku ni kat Al-Azwath.
Dia bawa kawan dia sorang.
Aku pun datang dengan bisnes partner aku sorang, Man.
 
Dipendekkan cerita misi ke Korea terpaksa dibatalkan.
Tiba2 diorang duk berdebat pasal Bajet 2013.
Itu salah ini salah.
Itu betul ini betul.
Yg paling hangat bila cerita bab bonus kerajaan.
Bukan main semangat lagi dia duk bercerita.
Hujan gerimis keluar dari mulut dia pun dia tak sedar.
Nasib baik la oblong aku agak jauh dari dia. Hehehe.
 
Susah nak cakap sebenarnya.
Masing2 ada pandangan tersendiri.
Pada mereka pandangan mereka la yg paling betul.
Kesimpulan yg aku buat hasil dari perdebatan diorang malam tu adalah orang kerajaan tak layak dapat bonus 1 setengah bulan gaji (setengah bulan dah dapat before raya haritu).
Sebabnya orang kerajaan bukan ada kerja sangat.
8 pagi punch in then 5 petang punch out.
 
Aku pun malas nak komen panjang.
Soalan aku mudah je.
Pernah ke kerja kerajaan??
Jangan hanya pandai cakap kalau diri sendiri tak pernah merasa.
Sama jugak dalam ATM.
Bukan main hebat lagi duk bercakap macam2 pasal ATM kat kerusi penonton.
Sedangkan gelanggang pun tak pernah pijak.
 
Wallahualam.
 
Azhar
019-6696181

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...