Saturday 6 October 2012

Pasar Borong

Awal pagi tadi aku dah keluar.
Bawa Aidil & isteri aku breakfast then singgah pasar borong beli barang dapur sikit.
Topup sikit2 je sebab semalam dah beli kat Giant.
 
Breakfast di Restoran Bintang Bistro.
Rasa macam dah lama je tak spend masa dengan family kat luar.
Padahal tak pun.
Last 2 weeks dah ke Cameron Highland.
Last week ke Johor.
Cuma this week agak busy yg melampau.
Tu yg rasa macam dah lama tak spend masa sama.
Siang kaw2 punya busy kat opis.
Malam pulak busy dengan urusan ATM.
Kadang2 balik rumah pun diorang dah tidur.
Tapi takpe la sementara je semua ni.
 
Selesai brekfast kami ke pasar borong Selangor.
Niat nak beli barang sikit2 je.
Tapi bila tengok semua segar2 tu yg tak tahan tu. Hahaha.
Beli ayam, daging, udang, sotong, ketam, ikan selar, ikan tenggiri, ikan kerisi dan ikan pari.
Yg lain2 barang kering je.
Stok untuk 1 ke 2 minggu.
Kenapa nak kena tulis semua benda2 alah tu.
Hahaha saje nak eksyen sikit.
Aku dah tak macam dulu.
Dulu haram 1 apa pun aku tak tahu benda2 ni.
Tak kenal pun macam mana rupanya especially ikan.
Tahu makan je.
Sekarang ni kadang2 aku yg tunjuk kat isteri aku.
Siap dah tahu cara nak tengok ikan tu segar or tak.
Hahaha bunyi macam riak la pulak.
Tapi jujur cakap bab sayur aku masih fail lagi.
Setiap kali nak beli sayur kena ada strategi la untuk mengelak dari berlaku kesilapan.
Macam mana strategi tu??
Biarlah rahsia.
Tak rela untuk memalukan diri sendiri lebih2kat sini. Hehehe.
 
Azhar
019-6696181 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...