Monday 2 April 2012

Fakta Vs Auta

28 Mac yg lepas aku ke Balai Polis Bandar Kinrara.
Malam tu aku buat report polis ada kes sikit.
Aku menegakkan fakta.
Pihak 1 lagi bermain dengan auta.
Yang aku tak faham kenapa polis masih nak layan auta yang tak bersaksi tu.
Pada aku kes ni straight forward je.
Takpela dah memang procedure dia macam tu.
Aku follow je la.

Selesai semua urusan sarjan tu suruh aku datang balik 2 April (harini)
untuk amik keputusan siasatan.
Dalam hati aku kata kira ok la.
Takde la lama sangat.
Bertepatan la dengan tema Polis DiRaja Malaysia Mesra, Cepat dan Betul.
Tapi sekarang dah tukar.
Adil, Tegas dan Berhemah.

Pukul 11 pagi tadi aku sempat lari kejap pergi balai nak amik keputusan tu.
Dengan penuh hemah aku dilayan oleh pegawai kat kaunter tu.
Dia minta aku isi borang permohonan keputusan siasatan.
Lepas dah isi dia kata..
"Encik balik dulu.
Lepas 2 minggu encik datang balik untuk amik keputusan.
Tapi encik kena call dulu semak sama ada keputusan dah siap ke belum.."

Wahh happynya aku.
Memang procedure yang sangat bijak.
Apa je yang dia dah buat dari tarikh aku buat report haritu sampai harini??
Kenapa tak bagi terus aku isi borang tu masa aku buat report minggu lepas tu??
Harini aku datang semata2 nak isi borang yang 1 helai tu.
Memang terbaekkk lah.
Terima kasih PDRM.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...