Sunday 29 April 2012

Hartanah 2012

Assalamualaikum.
Salam Sahabat.

Lepas subuh pagi tadi wife aku tak dapat nak lelap mata balik.
Aidil pun sama.
So apa lagi misi mencari makan pun bermula.
Kami ke Warung Bukit kat Bangi tu.
Sebelum 8.30 pagi dah sampai sana tapi malangnya terpaksa cari port makan lain.
Parking penuh yang teramat sangat.
100 meter sebelum simpang masuk pun dah bersusun kereta.
Diorang sanggup berjalan jauh asalkan dapat makan kat situ.
Last2 kami makan kat Restoran De Limau Nipis depan PKNS tu.
1st time breakfast situ.
Aku try Nasi Lemak Paru.
Wife makan Roti Telur.
Sorry to say.
Out.
Suku pinggan pun tak boleh nak habis.
Tapi kalau lunch kat situ memang sedap la.
Especially ikan bakar dia memang terbaeekkk.

Sebelum balik tu sempat singgah Manjaku.
Wife aku nak beli barang Aidil sikit.

Pilih jangan tak pilih.

Macam2 ada.

Susu pun serba serbi ada.
Yang paling penting stok sentiasa ada kat sini.
Tu yang best.

Baby Kiko.
Favourite wife aku.

Aidil amik sendiri stok susu dia.

Sampai rumah tadi agak rushing sikit la.
Aku terkejar2 nak ke USJ Taipan pulak.
CC Hamid dan CC Ayub ada tunggu sana.
Lagipun ada Bisnes Preview Akademi Taipan 181.
Malangnya tak sempat nak jumpa.
Aku sempat ke stokis je.
Lepas tu terus ke Sunway Piramid.
Wife aku dan Aidil pun ikut sama.

Pameran Hartanah Bumiputera 2012.
Nama je bumiputera tapi aku tengok yang ramai non bumi tadi.
Ini sebenarnya tujuan utama aku turun Sunway Piramid.
Tengok2 rumah kalau ada yang kena dengan bajet untuk dijadikan aset.

IOI Properties Berhad.
Odora Parkhomes.
Teres 2 tingkat kat Seri Kembangan.
Bersebelahan dengan 16 Sierra.
Aku tak tanya harga tadi sebab tahun lepas aku dah pergi showhouse dia.
Masa tu harga RM423,000.
Sekarang sure makin mahal harga dia.

Macam2 jenis rumah ada.
Apartment.
Service Apartment.
Terrace.
Townhouse.
Condo.
Bungalow.
Dan macam2 lagi.

Harga pun depends la.
Tengok jenis rumah dan lokasi.

Ada yang kat Cyberjaya.
Cheras.
Ampang.
Klang.
USJ.
Dan lain2.

Ada 2 level tadi.
Ini level yang 1 lagi.

Memang rambang mata la.
Kalau banyak duit memang best la.
Ada jugak yang terpahat di hati tadi.
Kalau ada rezeki InsyaAllah ada la nanti.

Lepas settle semua tu kami 3 beranak lepak kat Old Town kejap untuk basah2kan tekak.

Wife aku pekena Mihun Goreng.

Roti Pratha With Chicken Curry.
I like. Hehehe.
Aidil makan apa pulak??

Aidil makan dalam mimpi.

Penat berjalan terus pengsan tak ingat dunia.
Tambah pulak dia bangun awal pagi tadi.

Destinasi seterusnya ke PWTC.
Aku nak pergi Pesta Buku.
Macam biasa la macam2 buku ada jual dan yang penting ada diskaun.
Asalnya nak naik LRT je dari Bukit Jalil.
Tapi tiba2 Aidil buat perangai pulak dalam kereta.
Perangai yang betul2 menguji tahap kesabaran aku yang paling maksima. Hahaha.
Then terpaksa cancel PWTC.

Dalam perjalanan balik rumah tu aku dapat call dari stranger.
Tanya pasal BA.
Aku tanya dia kerja mana.
Jusco katanya.
Terus aku memusingkan stering kereta ke Jusco
sambil berkata "kebetulan memang saya nak ke sana ni". Hehehe.
Aku dengan urusan aku.
Wife aku dan Aidil dengan urusan mereka kat dalam Jusco tu.

Mama Aidil shopping lagi.

Kali ni untuk adik kepada Aidil pulak.
Sempat amik gambar lagi tu.

Aikk awat warna pink je ni.
Serba serbi pink la.
Siap ada skirt lagi tu.
Macam confident je mama Aidil ni.
Kang sekali keluar Boboy camne?? Hehehe.

Inilah perjalanan hidup aku harini.
Macam kebetulan pun ada.
Aku yakin ini semua Allah dah tentukan untuk aku.
Syukur Alhamdulillah.

Azhar
010-2207181

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...