Saturday 28 April 2012

Sembang Pagi

Assalamualaikum.
Salam Sahabat.

Harini pukul 7.30 pagi aku dah keluar rumah.
Pukul 8 dah janji nak jumpa CC Hamid dan CC Abg Mat kat Warung Bunian.
Patutnya CC Azmi pun ada sekali tapi dia ada hal pulak kena balik Muar.
Pagi tadi aku saje je keluar awal sikit sebab nak isi minyak dulu.

Jumpa pagi tadi bukan apa just nak sembang2 bisnes je.
Dengar cerita pengalaman masing2.
Ada yang manis, ada yang kurang manis.
Ada cerita gembira, tak kurang jugak yang tak berapa gembira.
Itu semua perkara biasa.
Kalau nak berjaya memang kena lalui benda2 macam ni.

Seperti biasa kalau dah sampai bunian mesti kena tapau nasi lemak untuk anak isteri aku.
Ada je gambar2 yang aku amik tadi.
Tapi malas pulak nak post kali ni.
Takut nanti ada sms masuk marah2 lagi. Hehehe.
Aku post gambar makanan dikata riak dan takbur.
Post gambar anak pulak dikata menunjuk2.
Bangga dengan pinjaman sementara yang Allah bagi.
Adeh confuse aku.
Tak terfikir pun sampai ke situ.
Macam yang aku selalu cakap la ini semua untuk tatapan anak aku bila aku dah takde nanti.
Atleast dia tahu serba sedikit apa yang abah dia buat sementara hayat ada.

Tapi takpela aku terima teguran tu dan aku amik dari sudut positif.
Cuma advice aku untuk dia pulak.
Lepas ni tukar la profile picture kat FB tu.
Senyuman tu memang cantik/hensem.
Tapi takut nanti orang kata riak pulak menunjuk2 wajah cantik/hensem
yang Allah pinjamkan sementara tu.

Wallahualam.

Azhar
010-2207181

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...