Saturday 11 August 2012

Dato' Mana???

Semalam 1st day kerja selepas cuti pajang.
Kepala pun ting-tong lagi.
Punya la banyak kerja tak reti nak cakap.
Nak buat yang mana dulu pun aku tak tahu. Hahaha.

Pagi sampai tengahari ada meeting.
Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.
Tengahari tu aku spend masa dengan 2 orang bisnes partner aku.
Abg Rahman dan Syed.
Biasa la kalau dah jumpa tak sah kalau tak sembang bisnes.
Masing2 positif.
Itu yang best.
Kalau nak berjaya kita memang kena bergaul dengan orang2 yang positif.
Yang negatif tu say goodbye je la.

Kami solat jumaat kat surau Presint 8 je.
Selaku tauke JTX yang sedang meluaskan empayar perniagaannya, kami sempat singgah di Shell Presint 8 kejap.
Syed nak jumpa customer dia yang nak ambil stok JTX.
Repeat order kali ke berapa entah aku pun tak sure.

Member dia ni kat Imigresen.
Yang pakai kereta honda tu.
Tengok la gambar kat atas ni.
Member dia dah start tanya betul ke dengan JTX boleh buat side income.
Kat situ jugak Syed duk explain.
Akan set semula appointment untuk penjelasan yang lebih detail.

Malam tadi pun khabarnya Syed ke Tesco Puchong.
Jumpa ex-staf dia yang nak beli 2 botol JTX 1000.
Sorry beb aku tak dapat join.
Ada majlis berbuka puasa kat opis tadi.
Ex-staf dia tu pun aku kenal sebab pernah 1 opis dengan aku jugak dulu masa kat KL.
Sekarang dia dah kerja bank.
Baru2 ni dia ada jugak tanya aku kat fb bisnes aku ni macam mana.
Memang tengah set masa nak jumpa dia je ni.
Apapun tahniah Syed.

Yang aku jem tadi bila dia tunjuk 1 sms kat aku.
Ada sorang VVIP berpangkat Dato' ni sms dia minta tolong hantar JTX 1000 kat rumah.
Memang gila la.
Entah macam mana dia boleh kenal Dato' tu aku pun tak tahu.
Nama biar la aku rahsiakan dulu.
Tunggu je la biar dia sendiri yang cerita nanti.

Sebut pasal majlis berbuka puasa, aku akan share pada entry seterusnya.
Jam sekarang dah dekat pukul 3 pagi.
Aku nak tidur kejap.
Dapat setengah jam pun jadi la sebelum meneruskan aktiviti seterusnya.

Azhar
010-2207181

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...