Saturday 18 August 2012

Iftar - De Palma Hotel Ampang

Beberapa jam lagi dah masuk waktu berbuka.
Hari terakhir puasa.
Maka sah lah dalam sejarah sejak tahun 2005.
Ini 1st time dalam bulan puasa aku tak berbuka kat De Palma Hotel, Ampang.
Hotel favourite aku.
Pada aku best of the best la tempat ni.
Makanan banyak dan sedap2.
Surau pun selesa.
Dan macam2 faktor lain.

1st time berbuka kat situ pakcik aku yang belanja.
Rashid Sibir.
Dia dan krew2 dia memang selalu berbuka kat situ agaknya.
Masa tu saudara2 rapat aku dari Batu Pahat pun join sekali.

Start dari tu la memang tiap2 tahun aku tak pernah missed.
Dari single sampai dah bercouple.
Dari couple sampai bertunang.
Dari bertunang sampai dah beristeri.
Dari beristeri sampai dah ada anak sorang.
Masih konsisten berbuka puasa kat situ lagi.
Masa anak ke-2 ni je tak dapat nak pergi sebab isteri aku dalam pantang. Huhuhu.

Untuk mengubati kekecewaan,
jom layan gambar2 kenangan berbuka puasa kat sana tahun lepas.

Aidil sabar menunggu makanan.

Sempat posing dulu.

Macam2 menu ada.
Yang bestnya makanan ala2 kampung pun banyak kat sini.

Macam2 jenis kuih-muih.
Aku pun tak reti nak menyebut.

Lauk2 yang agak heavy.

Tak reti nak komen.
Layan gambar je la.
Lagipun dah lama sangat tak berapa nak ingat.

My favourite.
Siput sedut masak lemak cili api.

Tak ingat. Huhuhu.

Heavy punya menu lepas selesai solat maghrib.

Ulam-ulaman.

Pencuci mulut.

Jeruk dan yang seangkatan dengannya.

Ada persembahan.
Kebetulan masa ni pulak ada artis datang.
Nama aku tak ingat pulak.
Takde rezeki tahun ni aku nak pergi.
Tahun depan panjang umur InsyaAllah pasti pergi.

Azhar
010-2207181

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...