Thursday 13 September 2012

Saya Yang Menurut Perintah

Harini sambung lagi kursus asas kebakaran.
Hari yang kedua.
Aku drive sendiri.
Dekat je pun.
Kat Ibu Pejabat Bomba Putrajaya.
 
Sampai agak awal so sempat ke Restoran Darussalam dulu.
Atau lebih dikenali dengan nama "Mamak Terowong".
Tak makan pun.
Just minum je sementara nak tunggu pukul 9 pagi.
 
Kursus harini lebih menarik sebab dapat buat praktikal.
Ala2 ahli bomba sebenar.
Belajar cara nak selamatkan mangsa.
Cara nak angkat mangsa.
Cara nak angkat, buka, gulung & guna hos.
Belajar kawad basah & kering.
Dan macam2 lagi.
Memang menarik.
 
Nampak macam ringan tapi sebenarnya berat beb hos ni.
14 kg masa kering.
Kalau basah boleh jadi 18 kg.
Panjang aku tak ingat pulak.
 
Dalam syok2 tu ada jugak yang tak syok.
Aku dapat "panggilan kecemasan" dari opis.
Ada kerja urgent yang harus diselesaikan.
Benda bagi last minute.
Nak feedback segera.
Itu yang buat aku tension tu.
Terpaksa skip sesi petang.
Tapi nak buat macam mana kan.
SAYA YANG MENURUT PERINTAH.
Inilah bahana kalau buat kursus yang dekat dengan opis ni.
 
Azhar
019-6696181
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...