Thursday 19 January 2012

Kebangkitan

Assalamualaikum.
Salam Sahabat.

Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk menulis di sini.
Zaman kebangkitan??
Apa yang bangkit??
Apa lagi kalau bukan bisnes.
Nampak gaya sekarang bisnes semakin berkembang.
Semakin maju.
Sana sini kedengaran close close close.
Transfer transfer transfer.
Cash cash cash.
Vietnam Vietnam Vietnam.
Kalau yang selama ni duk berpeluk tubuh je kat rumah,
mesti sekarang dah tak senang duduk.
Dah macam cacing kepanasan.
Orang lain duk sibuk buat duit.
Kita masih duk sibuk buat alasan.


Syukur la aku diperkenalkan dengan Akademi Taipan.
Bahang kehangatan tak pernah hilang.
Semangat sentiasa membara2 untuk terus berjuang.

Baru2 ni aku dapat call dari salah seorang leader hebat aku dari Nilai.
Dah lama dia menyepi tapi kini telah kembali.
Terbakar katanya baca blog2 mentor2 dalam Akademi.
Dulu dia ni telah mencetuskan fenomena besar dalam bisnes aku.
Perubahan besar dalam group aku.
Tiap2 bulan dia berjaya lahirkan leader2 hebat hasil kesungguhan dia.
Malangnya lepas tu dia terpaksa berehat panjang sebab ada masalah kesihatan.
Terkena buatan orang.
Maklumlah bisnes semakin maju (minda kebanyakan orang Melayu).
Sebenarnya terkena buatan suami dia.
9 bulan 10 hari la berehat.
Kena berpantang pulak tambah lagi 44 hari. Hehehe.

Alhamdulillah kini dia kembali dengan jiwa dan semangat baru.
Nak turun padang membantu rakan2 baru dan rakan2 sedia ada
untuk terus berjaya dan kaya.
Auranya aku dah mula rasa.
Pagi petang siang malam call aku.
Minta bantuan, bimbingan dan semangat.
Dah mula berdemo macam dulu.
Cuma tinggal nak cari masa jumpa dia je.
Polish balik skill yang lama tersimpan.
Aku berdoa mudah2an dia akan kekal bersemangat untuk meneruskan perjuangan.
Tinggal berapa pakej je lagi dia nak naik pangkat yang sama
dengan pangkat aku sekarang ni.

TQ AT 181.
Ternyata formula baru ni akan beri impak besar dalam perniagaan kita.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...