Tuesday 3 January 2012

Sekolah Nak Mula

Assalamualaikum.
Salam Persahabatan.

Harini merupakan hari yang agak sibuk kat opis.
Aku tak sempat nak buat benda2 lain.
Sibuk dengan bulan ke 13 tahun 2011.
5 Januari ni last.
Lepas tu merdeka.
Aku plan nak amik cuti lepas selesai semua tu nanti.
Nak santai2 dengan family.

Esok 4 Januari 2012.
Dah start musim persekolahan.
Ramai la ibubapa yang cuti esok nak uruskan anak masing2.
Anak aku masih belum sekolah so tak perlu la nak cuti2 segala.
Cuma nak tak nak tempiasnya aku tetap terasa.
Nak pergi kerja pun esok kena keluar awal sikit.
Tak boleh nak keluar macam biasa.
Jalan dah tentu jem punya.
Apapun aku nak ucap selamat kembali ke sekolah la
kepada semua murid2 dan pelajar2.
Bersinar la masing2 ke sekolah esok pagi.
Serba serbi baru.
Baju, seluar, stokin, kasut, beg, peralatan sekolah semua baru.
Bau kedai lagi.
Nak pergi sekolah pun semangat je.
Ibubapa pun tak kurang jugak semangatnya.
Semangat nak bayar yuran itu dan yuran ini.
Semangat nak beli buku itu dan buku ini.
Nak tengok baki duit cukup tak sementara nak tunggu gaji hujung bulan ni.
Tapi mesti cukup punya la lebih2 lagi orang kerajaan.
Dapat gaji baru bulan ni dengan skim SBPA tu.
Syukur la siapa nak bagi kan.
Rezeki dari Allah.

Aku sendiri pun kena standby.
Sekarang boleh la berpeluk tubuh tengok orang lain struggle naikkan anak sekolah.
2 ke 3 tahun lagi giliran aku pulak akan tiba.
Tapi 2 ke 3 tahun tu belum tentu lagi aku masih hidup.
So kena la kerja kuat dari sekarang.
Mudah2an segalanya dipermudahkan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...