Monday 23 January 2012

Makan Besar

Assalamualaikum.
Salam Sahabat.

Pagi tadi aku ada bisnes appointment kat Restoran Bintang Bistro.
Punya la susah nak parking kereta.
Tak pernah2 macam tu.
Bila masuk Restoran pun sama penuh orang.
Nak cari seat pun susah.
Rupa2nya kaum Cina masih lagi makan besar.
Restoran Cina tutup so mereka pergi la Restoran Melayu.
Aku ingatkan malam semalam je mereka makan besar.
Rupanya pagi tadi pun ada lagi.
Bukan main meriah aku tengok.
Terdetik jugak dalam hati aku mesti untung besar tauke ni hari ni.
2 atau 3 kali ganda dari hari2 biasa.
Itulah rezeki orang berniaga.
Kadang2 banyak kadang2 sikit.
Kadang2 untung kadang2 rugi.
Yang pasti kena terus berniaga.
Kalau tak dah memang sah2 akan rugi.

Cerita pasal peluang bisnes yang aku share pagi tadi,
katanya nak fikir dulu.
InsyaAllah malam esok dia akan join aku ke USJ Taipan
untuk berjumpa sendiri dengan trainer2 dalam Akademi.
Mudah2an dia tak ubah fikiran.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...