Tuesday 24 January 2012

Kecilnya Dunia

Assalamualaikum.
Salam Sahabat.

Kelmarin (Ahad yang baru lepas ni) aku sempat ke Kem PGA Cheras.
Ada kenduri kahwin adik kepada kawan baik aku dari kecik dulu.
Wah lepas rindu bila dapat masuk balik dalam kem tu.
Maklumlah kat situlah tempat aku dibesarkan dari lahir sampai umur aku 18 tahun.
Terlalu banyak kenangan yang tak dapat dilupakan.
Terutama sekali kenangan bersama arwah mak yang sentiasa segar dalam ingatan.

Pengantin lelaki tu nama dia Mohd Safry atau nama glamour Yop.
Adik kepada kawan baik aku, Syukri
(partner aku masa buka kedai repair basikal kecik2 dulu).
Dan juga merangkap adik kepada rakan niaga aku, Azman.
Nak dijadikan cerita isteri dia ni pulak
adik kepada kawan kelas aku masa form 5 dulu, Ida Syafizul.
Hahaha kecik betul dunia ni.
Pusing2 kat situ jugak.
Dan kalau tak salah isteri dia ni dulu anak buah aku
dalam Persatuan Pembimbing Rakan Sebaya masa zaman sekolah dulu.
Dulu aku bimbing rakan sebaya.
Sekarang aku bimbing rakan niaga. Hehehe.

Ini gambar yang aku copy dari wall FB dia.
Hari tu aku memang terlupa nak bawa kamera.

Yang pasti masa tu ramai kawan2 lama yang aku dapat jumpa balik.
Dah macam jejak kasih la.
Jiran2 termasuk kawan2 arwah mak aku pun ramai yang aku dapat jumpa.
Pada kawan2 yang aku tak sempat nak jumpa hari tu,
call2 la aku.
Boleh kita buat reunion kumpul balik ramai2.
Hari tu aku terkejar2 sikit bukan apa sebab dah ada janji dengan developer.
Nak pergi tengok show unit rumah yang baru siap kat Cheras Hartamas tu.
Janji pukul 2 petang tapi terlajak jugak.
Maklumlah jumpa kawan2 lama.
Macam2 yang kami duk sembang.

Apapun tahniah dan Selamat Pengantin Baru aku ucapkan pada Yop dan isterinya.
Aku doakan semoga korang kekal bahagia dunia dan akhirat.
InsyaAllah.

Kalau nak honeymoon free, rojer2 je aku.
Boleh honeymoon kat London.
Fully covered.
Bawa duit untuk shopping je.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...