Sunday 20 November 2011

Berita Gembira

Semalam macam2 yang menarik berlaku dalam hidup aku.
Awal pagi lagi aku dah keluar jumpa Danny dan CC Hamid.
Uruskan dana bakal rakan niaga mereka.
Sambil bincang2 tu aku terima sms dari seorang kawan aku.
Dia minta tolong aku belikan Bio Zone Food Purifier untuk pakai kat rumah.
Set demo Bio Zone aku dah seminggu dia pinjam.
Mungkin dia berpuas hati kot tu yang nak beli untuk diri sendiri.
Tambah pulak dapat rebate besar.
Tak pasal2 awal bulan depan dia dapat RM250.
Siapa nak bagi kan.
Sebulan lagi lepas tu insyaAllah boleh dapat RM3,000 pulak.
Macam susah nak percaya tapi kena la percaya
sebab semuanya dah terbukti.
Dia terus transfer cash dalam akaun aku
minta tolong aku uruskan.

Dalam perjalanan balik aku singgah McD Drive Thru dulu.
Saje nak tapau makanan untuk anak isteri aku.
Tapi makanan yang aku order takde.
Yang ada set breakfast je.
Ikut hati nak cancel je tapi tak boleh nak patah balik
sebab kereta queue kat belakang dah panjang.
Terpaksa la beli jugak.
Dah la service slow gila semalam.
Dekat setengah jam aku sangkut kat situ.
Aku ada terfikir jugak mungkin tu memang strategi McD buat Drive Thru.
Siapa dah masuk je memang confirm kena beli.
Tak boleh nak fikir2 dulu.
Tak boleh nak tanya pendapat kawan2 dulu. Hehehe.

Sebelum pergi stokis untuk beli Bio Zone tu
aku balik rumah dulu hantar makanan.
Ramai pulak tetamu kat rumah masa tu.
Pelik jugak aku.
Rupa2nya ada berita gembira untuk aku.
Berita yang bakal mengubah seluruh hidup aku.
Tarikh semalam 19.11.2011 memang tak boleh aku lupakan sampai bila2.
Syukur Alhamdulillah.
Tapi malangnya aku tak dapat nak borak panjang la dengan mereka semua.
Dah janji dengan Angie sebelum pukul 12 tengahari aku akan sampai stokis.
Ramai jugak kat stokis semalam.
Masa tu program WAB baru tamat.
Mungkin sebab tu la ramai orang.
Selain dari beli Bio Zone Food yang kawan aku nak tu
aku ambil sekali stok 7 Bio Aura dan 4 Bio Zone Food rakan niaga baru aku.
Selesai tu aku terus ke Seri Kembangan jumpa kawan lama.
Dia minta sharing bisnes tapi tak jadi
sebab tak sampai 5 minit duduk dia dapat panggilan kecemasan.
Terus kena balik.

Petang pulak seperti yang dirancang aku ke MAEPS, Serdang.
Ada Majlis Anugerah Gilang Gemilang.
Lebih kurang 5,000 orang yang datang.
Memang meriah.
Terima kasih kepada semua rakan niaga aku yang baru dan lama
yang sudi hadir semalam.
Yang aku tak sempat nak jumpa pun ada.
Yang tak menang cabutan bertuah jongkong emas tu jangan la kecewa sangat.
Buat je bisnes betul2 nanti dapat bonus awal bulan depan terus pergi beli sendiri okay??
Ini antara gambar yang sempat aku ambil.
Kamera murah so gambar pun tak berapa nak cantik.
Baru suku event bateri pulak habis.
Kamera Danny yang banyak gambar.
maklumlah kamera harga RM5,000.
Terbaeekkk bro.
Nanti jangan lupa email.

Barisan Usahawan yang telah berjaya

Kakak aku merangkap sifu

Rakan Niaga Baru

Abg Rahman dan isteri. Anak dah 3 tapi mereka masih macam Pengantin Baru.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...