Sunday 27 November 2011

Nasib Tak Mahal

Alhamdulillah
aku dah selamat sampai rumah.
Mudah2an titisan hujan rahmat
yang mengiringi perjalanan pergi dan pulang aku sepanjang malam ni
akan membawa sinar kejayaan dalam hidup aku.
Cewahh ayat tak hengat.
Dah macam ayat member aku a.k.a penulis novel yang aku kagumi
Damya Hana.

Sambung cerita entry sebelum ni.
Petang tadi aku bawa anak isteri jalan2
cari makan dan cari barang.
Sebenarnya tak tahu nak pergi mana pun.
Tak ada hala tuju.
Kenapa boleh jadi macam tu??
Sebab matlamat tak jelas.
Nak makan apa pun tak pasti.
Nak cari barang apa pun tak betul2 pasti.
Itu yang jadi meraba2 sikit tu.
Masa pun terbuang macam tu je.

Dari Jusco ke Giant.
Dari Giant ke PKNS Bangi.
Dari PKNS Bangi ke Manjaku.
Kat Jusco beli kasut isteri aku.
Kasut lama dah tak boleh pakai katanya.
Sementara dia duk cari tu
aku dan Aidil sepeti biasa la merewang kat MPH.
Anak aku yang mula berlari masuk ke situ.
Yang pelik tu dia tahu pulak mana nak cari buku ABC dia.
Selesai di Jusco kami ke Giant pulak teringin nak makan Nasi Goreng Ayam.
Sedap makan kat situ.
Tapi tutup pulak so kami terus ke PKNS Bangi pekena Mi Sup panas2
kat Foodcourt tingkat 3 tu.
Dah alang2 ada kat Bangi
lepas selesai makan kami terus tu Manjaku.
Cari hadiah harijadi untuk anak aku.
Aku tak tahu nak beli apa sebenarnya.
So aku biarkan dia pilih sendiri.
Tengok la apa yang dia suka.
Yang penting tak lari dari bajet aku. Hehehe. 
Anak aku minat basikal pulak.
Warna biru jugak yang dia minat.
Orang tua2 kata romantik.
Kalau dah besar nanti mesti romantik macam abah dia agaknya. Hehehe.
Nasib baik dia tak pilih yang ni.
RM299 tu harga dia.
Ada 1 lagi kereta Mercedez aku lupa nak ambil gambar
sebab terkejut tengok harga punya pasal.
RM599 tu.
Dah macam bayar kereta betul pulak tiap2 bulan.
Syukur la akhirnya ini yang dia pilih.
Takde la mahal sangat.
Duit tu boleh pergi ke tempat lain. Hehehe.
Boleh buat2 tambah dalam buku simpanan dia.
Untuk kegunaan dia pada masa depan nanti.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...