Wednesday 23 November 2011

Leukemia

Jam 2.30 pagi tadi
isteri aku terima sms dari seorang kawan dia.
Khabarnya baru dapat tahu yang dia ada penyakit leukemia.
Dalam masa terdekat ni akan menjalani pembedahan.
Aku dan isteri tak tahu nak cakap apa.
Macam tak percaya pun ada.
Tengok dia sihat walafiat je.
1 malam tadi kami tak nyenyak tidur duk fikir pasal dia.
Macam mana la kalau perkara yang sama jadi pada kami.
Mudah2an dijauhkan la.

Lepas habis kerja petang tadi aku dan isteri pergi jumpa dia kejap.
Nampak dia tak seceria selalu.
Muka pun pucat je.
Banyak fikir agaknya.
Dia ada tanya kami ada tak cara nak tolong dia.
Ubat2 ke??
Produk2 kesihatan ke??
Tempat2 yang dia boleh pergi berubat ke selain dari perubatan moden??
Bab tu memang kami tak berapa tahu la.
Apa lagi nak cerita pasal ubat2 atau produk2 kesihatan yang berkaitan dengan leukemia.
Tapi kalau nak aku cerita pasal Bio Aura, Bio Zone Food dan Premium Beautiful
InsyaAllah yang tu aku tahu la.
Tapi syukur la tengahari tadi aku sempat jugak borak dengan mentor aku
Faridah Mohd Ali.
Dia syorkan ambil Celgynic, Chorella dan Spirulina.
Nak cerita tak pandai so aku tunjuk je katalog tebal
yang aku baru beli kat stokis minggu lepas.
Dalam tu memang detail la.
Tak sangka pulak dia terus nak beli.
Siap terus transfer duit online
minta tolong beli seberapa segera.
Premium Beautiful je dia kata nanti dulu.
Yang lain dia nak.
Celgynic, Bio Aura dan Bio Zone Food memang dah ada dalam kereta aku.
Yang lain2 tu aku try pergi beli esok.
Malam ni tak boleh nak lari sebab dah janji nak jumpa member bank.
Pada dia sekarang wang ringgit mungkin perkara ke-2.
Yang paling penting kesihatan anak2 dia yang 3 orang tu.
Memandangkan dia ibu tunggal
so tanggungjawab dia agak besar la pada anak2 dia.
Kalau boleh dia nak anak2 dia sentiasa sihat.
Dia tak nak anak dia pun ada penyakit di kemudian hari nanti.
Dia akan cuba jaga kesihatan anak2 dia sebaik yang mungkin.
Bak kata orang
mencegah itu lebih baik dari merawat.

Aku dan isteri sebenarnya tak tahu nak bantu dia macam mana.
Tengok dia kusut je kami nak cakap lebih2 pun tak berani.
Kami cuma bagi dia semangat je.
Kena lebih tabah dan sabar.
Kami doakan mudah2an dia cepat sembuh
dan kembali ceria seperti sedia kala.
Semoga Allah memudahkan segala urusannya.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...