Thursday 10 November 2011

Pakar Motivasi Tersohor

Hari ni penuh dengan motivasi.
Awal pagi lagi aku dah dapat motivasi dari Abg Nasir.
TQ Abg Nasir.
Aku yang minta dimotivasi pagi tadi.
Lepas tu layan blog2 semua tenaga pengajar Akademi
penuh dengan cerita motivasi.
Bila dah bermotivasi baru semangat nak buat kerja. Hehe.
Sempat lagi submit dokumen 4 orang bakal rakan niaga.
2 orang kerajaan dan 2 orang swasta.
Mudah2an rezeki menyebelahi mereka.

Tengahari tadi aku lunch dengan rakan2 niaga kat Dengkil.
Abg Nasir, Danny, CC Hamid dan Riduwan.
Kat Restoran Sri Manis sebelah tempat aku biasa cuci kereta.
Sambil makan tadi sempat jugak la aku dan CC Hamid cuci kereta 1 round.
TQ CC Hamid sebab belanja kami semua lunch tadi.
Semoga dimurahkan lagi rezeki hendaknya.
Hari ni semuanya berebut2 nak belanja.
Maklumlah bonus dah masuk.
Sepatutnya tengahari tadi aku ada temujanji dengan bos besar opis aku.
Timbalan Pengarah.
Tapi tak jadi pulak
sebab last minute Dato Pengarah minta dia pergi Hospital mana entah aku tak ingat pulak.
So tunda Rabu depan.
Akan jumpa semula kat tempat yang sama seperti yang dirancang.
Kelab Kuda Presint 5 Putrajaya.

Kejap lagi aku nak keluar jumpa Abg Salleh.
Salah seorang dari contact bank aku.
Sepatutnya jumpa pukul 6.30 petang tadi tapi tak sempat
sebab aku masih di Bandar Baru Bangi masa tu.
Ambil dokumen dari bakal rakan niaga.
Nak dijadikan cerita aku terjumpa seseorang kat depan Restoran Wong Solo tadi.
Waktu tu kami masing2 dalam kereta.
Parking bertentang.
Beliau merupakan seorang insan hebat.
Antara pakar motivasi yang tersohor di Malaysia.
  Tuan Haji Hanim.
Partner kepada Dato Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsah.
Selalu menjadi motivator jemputan Akademi Taipan.
Tak sangka dapat jumpa dia tadi.
Dia tak ingat pun muka aku.
Apatah lagi nama aku.
Dia cuma ingat kereta aku je.
Kereta orang2 Taipan katanya.
Dan soalan yang aku tak tahan nak dengar tadi bila dia tanya
dah berhenti makan gaji ke belum??

Secara peribadi aku memang minat cara dia bagi motivasi.
Memang terbakar habis la.
Rasanya dah 4 kali aku dapat dengar motivasi dia.
Sangat bersahaja.
Mulut dia pun boleh tahan laser.
Tapi laser yang membina la.
Tadi dia bawa kereta Toyota Alphard dia.
Aku masih ingat lagi dia pernah cerita dulu
sejarah kenapa dia boleh pakai kereta Toyota Alphard tu.
Ada 1 masa tu dia dijemput oleh sebuah syarikat untuk bagi ceramah kat JB.
Dia ke sana naik flight je.
Malas nak bawa kereta.
Sampai je sana driver syarikat tu dah tunggu dia kat airport.
Itu la kali pertama dia naik kereta Alphard.
Dia duduk kat seat sebelah driver.
Sangat selesa katanya.
Besar dan luas.
Disebabkan dia ter suka dengan kereta tu
esok balik je KL dia terus beli 1.
Beli cash lagi.
Inilah kelebihan orang yang berniaga katanya.
Kalau makan gaji je mana boleh buat macam tu.
Dulu pun dia kerja makan gaji jugak.
Pensyarah Kanan kat UPM kalau tak salah aku.

Inilah serba sedikit cerita pasal dia.
Aku dapat bayangkan betapa api yang bakal menyala
jika Akademi anjurkan sekali lagi
sesi motivasi sehari bersama Tuan Haji Hanim.
Pasti Booommm..  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...