Wednesday 9 November 2011

Kongsi Ilmu

Alhamdulillah.
Aku baru sampai rumah lebih kurang pukul 12 tadi.
Seperti biasa aku ke USJ Taipan.
Jumpa rakan2 niaga dan tenaga pengajar dalam Akademi.
Ambil aura2 positif untuk bekalan di kemudian hari.

Aku sampai USJ lebih kurang pukul 9 malam.
Serentak dengan Riduwan.
Danny dan CC Hamid dah sampai dulu.
Mereka berdua duk lepak kat Restoran Cina Muslim dengan mentor aku
Abg Din dan EG.
Bukan main meriah lagi aku tengok makanan atas meja mereka.
Betul2 punya makan tu.
Aku tak lama pun kat situ.
Sampai2 je terus ke stokis dulu.
Selesaikan Personal Sales untuk bulan ni.
Alhamdulillah dah hampir setengah untuk pakej ke Vietnam.
Masih ada berbaki 2 bulan lebih lagi.
Aku dah nekad tak nak buat kerja last minute lagi.
Kalau betul2 plan insyaAllah memang boleh.

Selesai urusan kat stokis aku terus naik atas duk layan Bisnes Preview.
Kali ni aku port kat belakang je
sebab duk sibuk isikan borang2 dana untuk bakal rakan niaga.
Sambil tu duk bincang dengan Kapten Jai macam2 perkara
terutamanya urusan dana.
Dari tingkat atas sampai ke tingkat bawah kami duk bincang.
Sampaikan nama aku kena panggil pun aku tak sedar.
Aku dah kat bawah waktu tu.
Maaf ye Emcee saya ada urusan dengan Kapten Jai.
Kalau tak percaya cuba tanya dia. Hehehe.

Lepas tu aku lepak semula kat Restoran Cina Muslim tu dengan rakan2 niaga aku.
Sempat la kongsi2 ilmu sikit sementara tunggu makanan yang ditapau siap.
Kami bertukar2 idea dan macam2 lagi.
Abg Nasir pun ada promote buku "Rich Dad Poor Dad".
Aku dah baca 2 kali.
Memang best.
Kalau ada yang belum baca
aku advice baca la.
Pasti tak menyesal.
  



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...