Thursday 10 November 2011

Bonus Sudah Mari

Hari ini 10 November 2011.
Hari Bonus buat rakan2 dalam Akademi.
Tahniah pada semua.
Rezeki datang di awal bulan.
Rasanya macam baru je dapat gaji hujung bulan lepas.
Tahu2 hari ni bonus pulak dah masuk.
Boleh la guna sementara nak tunggu gaji hujung bulan nanti.
Tapi sebelum tu sebahagiannya kena simpan dulu.
Bayar zakat pendapatan dulu.
Dan lain2 yang perlu.
Kalau ada lebih2 tu baru la guna.
Itu nasihat dari mentor aku.
Aku cuma sampaikan je.
Syukur Alhamdulillah.
Ini semua rezeki dari Allah atas usaha mereka sepanjang bulan lepas.
Mereka yang memilih untuk berusaha.
Mereka yang memilih untuk berniaga secara sepenuh masa mahupun separuh masa.
Mereka yang memilih untuk berkorban masa dan tenaga.
Mereka yang memilih untuk tidak hanya duduk di rumah sepanjang masa.
Mereka yang memilih untuk keluar dari zon selesa.
Inilah hasilnya.
Teruskan berusaha.
Teruskan berdoa kepada Allah.
Mudah2an perjalanan akan dipermudahkan.
Mudah2an setiap sen yang kita terima diberkati oleh Nya.
InsyaAllah.

Tengahari ni aku ada temujanji dengan orang besar.
Bukan badan besar tapi pangkat besar sebagai penjawat awam.
Boleh dikatakan bos besar la.
Gred 54 kalau tak salah aku.
Ataupun silap2 dah Jusa C.
Tak kira la apapun pangkat dia.
Tugas aku hanya berkongsi peluang je.
Rakan niaga aku CC Hamid tanya aku semalam
takpe ke kita share peluang ni dekat orang besar macam tu?
Apa salahanya benda baik kita share je.
Dia pun pasti ada keinginan untuk mengubah kehidupan.
Atau sekurang2nya mungkin dia boleh jadikan ini sebagai 1 platform
untuk dia bantu rakan2 dia yang lain.
Lagipun kita bukan nak suruh dia jadi jurujual.
Bukan nak suruh dia jual barang.
Bukan nak suruh dia ke sana ke sini cari orang.
Strategi yang Akademi tunjukkan dan cukup cantik.
Sesuai untuk siapa2 je.
Yang penting ada keinginan.
Ada usaha.
Pasti akan berjaya.
InsyaAllah.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...