Saturday 26 November 2011

Udang Sebalik Batu

Alhamdulillah.
Aku baru je sampai rumah.
Awal pagi tadi aku dah keluar.
Ada 2 temujanji berasingan.
Kali ni dengan kawan2 aku sendiri.
Pukul 9 pagi jumpa kawan 1 sekolah kat Warung Bunian.
Kali ke-3 aku ke situ.
Sentiasa ramai orang walaupun musim2 cuti macam ni.
Dah alang2 sampai situ tak sah kalau tak pekena nasi lemak dam roti canai dia.
Tapi takde hal la.
Pagi2 lagi aku dah layan rutin harian aku dulu
Lactolite dan Garam Buluh sebelum keluar rumah.
Sistem pencernaan aku amat sempurna sekarang. Hehehe.
Selesai urusan kat situ aku terus ke Dengkil pulak.
Jumpa kawan 1 UiTM kat Restoran Sri Manis.
Nak makan memang dah tak larat.
So lepak2 je la sambil layan teh tarik.

Terus terang aku cakap niat jumpa mereka ni nak lepak2 je.
Maklumlah dah lama tak jumpa.
Rupa2nya mereka yang ada udang di sebalik batu.
Yang sorang tu nak jumpa aku sebab nak bagi kad kahwin dia
dan berminat nak tahu serba sikit pasal bisnes yang aku buat.
Memang rezeki dia la.
Confirm honeymoon kat Vietnam.
Yang sorang lagi tu pulak nak promote insurans kat aku.
Dia buat part time jual insurans.
Full time sebagai Auditor di salah sebuah syarikat yang agak besar di Malaysia.
Isteri bekerja dan anak nak masuk 3 orang.
Rasanya gaji dia je dah lebih RM5,000 sebulan
tapi masih mencari pendapatan tambahan.
Itulah desakan hidup namanya.
Malangnya dia jumpa aku agak sedikit terlewat.
Aku dan family dah ada insurans lain.
Cuma apa yang aku boleh bantu
kalau ada kawan2 nak cari insurans nanti aku akan kenalkan kat dia.

Agenda tengahari ni aku nak pergi kenduri kahwin.
Kat area rumah aku ni je.
Sekarang tengah duk tunggu isteri aku bersiap.
Mana la tahu2 kot2 pengantin ni pun nak honeymoon kat Vietnam jugak.
Boleh la risik2 tanya.
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...