Tuesday 8 November 2011

Usahawan Muda

Tengahari tadi aku meneruskan misi
berkongsi peluang perniagaan.
Orang yang aku jumpa kali ni bukan calang2 orang.
Bagi aku dia merupakan seorang usahawan muda yang sangat berjaya.
Dia ada syarikat sendiri.
Lebih dari 1 syarikat kalau tak salah aku.
Pekerja memang ramai.
Dia banyak dapat kontrak dengan kerajaan.
Kontrak ubahsuai pejabat.
Sekarang ni je dia duk sibuk dengan projek di Kementerian Pelancongan
dan Kementerian Pengajian Tinggi kat Putrajaya.
Berbelas2 tingkat punya ubahsuai.
Tamat je projek ni dia akan sambung di Kementerian Penerangan pulak kalau tak salah aku.
4 blok lagi projek kali ni.
Rezeki melimpah ruah.
Semuanya anugerah dari Allah hasil dari cara dia bekerja selama ni.
Secara peribadi aku dah selalu dengar dari rakan2 sepejabat
cerita pasal cara dia bekerja.
Dia jenis telus dan jujur.
Pendirian tetap.
Dan macam2 lagi la.
Susah nak umpa orang macam ni sekarang.
Dah lama aku teringin nak jumpa dia
nak borak panjang dengan dia.
Alhamdulillah jumpa jugak akhirnya.
Nizam.
Sebelum ni pernah dengar jugak pasal Akademi Taipan
dari rakan2 niaga aku yang baru.
Cuma tahu2 macam tu je la.
Tak secara terperinci.
Memang mudah bercerita dekat dia tadi
sebab jiwa dia memang jiwa orang berniaga.
Dia banyak tanya aku pasal dana.
Rupan2nya dia lebih berminat nak masuk cash.
Itu terpulang pada dia.
Yang penting dia nak buat.
Dana ke modal ke itu semua perkara kedua.
Kemahuan untuk berubah yang Akademi perlukan.
Alhamdulillah Nizam sangat positif.
InsyaAllah kita jumpa di Vietnam.

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...