Sunday 13 November 2011

Semalam

Baru sempat nak update blog.
Kebelakangan ni aku agak sibuk sikit.
Menjayakan rakan2 niaga juga diri sendiri.
Semua orang tengah rebut peluang nak ke Vietnam percuma.
Memang mudah.
Siapa tak rebut tersangatlah rugi.
Rakan niaga baru aku pun dah ada yang layak.
Aku dah minta dia pergi buat passport.
Buat passport isteri sekali.
Selama ni ke sana ke sini pusing 1 Malaysia naik kerete je.
Maklumlah bekerja sebagai Pemandu kat opis aku.
Kali ni bercuti ke luar negara terus.
Mesti excited nak naik flight.
Apapun tahniah aku ucapkan.
Masa masih panjang.
Jangan cepat selesa.
Jangan mudah berpuas hati.
Usaha harus diteruskan.
Gerak kerja harus digandakan.

Semalam tengahari aku ke Bandar Baru Sentul.
Jumpa rakan niaga aku Azman.
Jumpa kat gerai makan pakcik dia.
Sambil borak bincang2 pasal bisnes
sempat jugak layan Nasi Ayam kebanggaan gerai tu.
Memang sedap pun.
Patut la ramai orang beli.
Azman 1 dan Azman 2 bersama kereta impian mereka

Lepas tu aku ke Ampang Point.
Jalan2 dengan isteri dan anak aku.
Konon2 nak cuci mata
tapi biasa la nafsu nak berbelanja tu susah nak kawal.
Akhirnya terbelanja la jugak.
Pukul 4 petang aku ada temujanji kat Pandan Indah.
Jumpa kawan sekolah yang dah lama aku tak jumpa.
Dia berminat nak tahu pasal bisnes yang aku buat.
Tapi awal2 lagi dia dah minta tolong aku
jangan masukkan gambar dia dalam blog.
Dia segan kalau gambar dia orang lain boleh tengok.
Aku takde hal kalau dah itu permintaan dia.
Kebetulan semalam memang kamera tertinggal kat rumah pun.
Sebelum jumpa dia aku hantar isteri dan anak aku kat rumah ayah aku dulu.
Susah nak bercerita kalau anak aku ada.
Nanti dia pun nak bercerita sekali.
Kami jumpa kat port biasa aku masa bujang2 dulu.
Restoran Bahadur.
Sekarang dah tukar nama La Zeez Corner.
Dekat dengan Menara MPAJ.
Kawan aku ni pun memang kerja MPAJ.
Alhamdulillah dia berminat.
Close tak close tak tahu lagi.
Bagi aku kalau dah transfer baru aku berani cakap close.
Selagi tak transfer macam2 boleh jadi.

Kemudian dah selesai tu aku balik rumah ayah aku balik.
Lepak2 je borak2 dengan kakak aku sekali.
Kakak aku pulak nak ambil tukang urut bawa datang rumah.
Aku pun join la sekali.
Urut kaki kanan aku yang tak berapa nak sedap ni.
Dekat sejam dia hentam kaki aku tanpa belas kasihan.
Terasa ringan je kaki aku yang sebelah lagi ni nak hinggap kat dahi dia. Hehehe.
Tapi sampai sekarang masih terasa kesan dia urut tu.

Malam tadi aku sampai rumah pun dah pukul 1 pagi.
Lepas solat Isyak dengan isteri aku terus tumbang.
Pagi tadi awal2 lagi aku dah keluar.
Ada urusan sikit.
Pukul 10 tadi baru sampai rumah.
Tu yang curi2 masa update blog sikit.
InsyaAllah kalau ada rezeki tengahari ni aku akan keluar balik.
Ramai kawan2 yang nak jumpa.
Kenduri kahwin pun ada jugak yang menanti.
Tak tahu la sempat pergi ke tak.
Kalau ada rezeki InsyaAllah sampai.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...