Saturday 18 February 2012

Aidil Ohh Aidil

Assalamualaikum.
Salam Sahabat.

Tengahari ni aku akan ke Menara PGRM untuk meraikan bisnes partners aku yang naik stage.
Selesai majlis tu aku ada appointment kat Ampang pulak.
Ngam2 la tu 1 jalan.
Mudah2an semua yang dirancang akan berjalan dengan lancar.
Maybe sampai malam la kot.

Tu yang pagi tadi saje bawa anak dengan wife aku pergi breakfast luar.
Kat kedai makan Teh O Beng.
Tak sangka pulak boleh jumpa geng Akademi kat situ.
Aku tak tahu nama betul dia.
Yang aku tahu orang panggil dia Pok Wan Chik. Hehehe.
Sori la kalau salah.

Amboi sedapnya Aidil makan.
Roti Canai Garing.

1 keping dia sorang je yang makan.

Wahh siap cicah dal sambal lagi.
Tak pedas ke Aidil.
Anak jantan kena la tahan pedas kan. Hahaha.

Muka dah kenyang.

Sori la gambar tak berapa clear.
Snap gambar pakai hp murah je.
Camera cap ayam aku punya memori kad ada problem plak.
Gambar yang jumpa member bank malam tadi pun tak dapat nak upload or save dalam laptop.

Selesai makan2 tadi aku bawa Aidil pergi gunting rambut.
Mula2 bukan main riang lagi dia.
Bila dah masuk kedai gunting rambut tu terus diam seribu bahasa.
Langsung tak berbunyi.
Senang kerja aku.
Tapi bila dah siap semua tiba2 dia menangis pulak.
Maybe dia sedih sebab banyak rambut dia yang terkorban. Hehehe.

Hahaha muka sedih je minta simpati agaknya.
Takpe nanti kat rumah kita kasi pacak2 ye.

Next pergi basuh kereta pulak.
Kereta dah rupa apa aku pun tak tahu.
Tapi baik pulak anak aku kali ni duduk diam je tak macam selalu.
Maybe masih dalam mood sedih kot.
Tengok la muka dia.
Siap menjeling manja lagi. Hehehe.

Tak kisah la dia nak buat muka macam mana pun.
Yang pasti inilah muka yang sentiasa bagi aku kekuatan untuk terus berusaha dan berjuang.
Kadang2 aku rasa bersalah pada dia kalau aku hanya duduk rumah sepanjang masa layan dia.
Sedangkan aku tahu dengan duduk rumah je aku tak mampu nak menyara keperluan dia.
Apa lagi nak mewariskan sekurang2nya sedikit kekayaan pada dia.
Aku bukannya tahu apa yang jadi akan datang.
Mungkin Allah bagi aku kesihatan yang baik harini untuk aku berusaha
demi masa depan keluarga.

Wallahualam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...