Wednesday 8 February 2012

Al-Kisah Bio Aura

Assalamualaikum.
Salam Sahabat.

Seperti yang dijanjikan dalam entry sebelum ni.
Aku nak story pasal Bio Aura.
Semalam punya cerita.
Ada 2 appointment semuanya.
1 nak beli Bio Aura.
1 lagi nak servis Bio Aura.

Frankly speaking aku sendiri macam tak percaya je ramai yang sms tanye pasal Bio Aura.
Ada yang tengok kat FB.
Ada yang baca kat blog.
Ada jugak yang tolong sampai menyampai je kat kawan2.
Apapun TQ and syukur alhamdulillah.
Rezeki dari Allah.

Sebenarnya aku sedang berkira2 nak train bisnes partners aku servis Bio Aura.
Bukan apa sebab aku nampak sekarang ni terlalu ramai yang tercari2
orang yang boleh servis Bio Aura secara sah.
Atleast kalau aku tak menang tangan nanti,
boleh jugak aku pass contact number kat bisnes partners aku.
Tapi jangan lupa geng fokus utama kita still sharing sharing and sharing bisnes opportunity.
Servis Bio Aura ni sekadar nak bantu orang ramai dan tambah kenalan je.

Ini cerita petang semalam.
Buyer ni nak beli Bio Aura.
Dia tanya pasal kaedah bayaran.
Ada 3 cara.
Cash.
Credit card.
Ansuran bulanan (jika layak).
Yang ni dia beli cash.
Pasal harga dia dah tahu lama dah.
Tinggal lagi dia nak cari orang yang betul2 boleh monitor maintenance Bio Aura ni.

Ini pulak malam tadi.
Dia sms minta tolong servis Bio Aura dia.
Dah hampir 5 tahun pakai tak pernah servis.

Lepas dah check aku suggest tukar semua filter A sampai filter F.
Dia tanya aku hutang dulu atau bayar ansuran boleh tak?? Hehehe.
Maaf la pakcik untuk servis ni memang cash je.
Lagipun aku cuma charge harga barang je.
Upah 1 sen aku tak amik.
Petrol dan tol pun aku tak claim.
Unless la luar Lembah Klang kan.

 Akhirnya dia setuju untuk tukar jugak semua filter.
Dia pergi withdraw kat bank dulu sebab tak cukup cash dan takde internet banking.
Alhamdulillah semua selesai.
Yang penting dia puas hati.

Seperti biasa jadual maintenance aku akan bagi pada siapa2 yang beli atau servis dengan aku.
Atleast dia alert dengan tarikh2 yang patut kena tukar tu.
Tapi kalau mereka lupa pun takpe.
Aku ada rekod lengkap untuk remind mereka nanti.
InsyaAllah.

Ada siapa2 lagi nak beli atau servis Bio Aura,
just gimme a call ya.
Sms pun boleh.
010-2207181


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...