Monday 27 February 2012

Cawangan Baru

Assalamualaikum.
Salam Sahabat.

Isnin sudah mari.
Hari yang ramai orang merungut sebab nak mula kerja.
Aku ni salah seorang la dari orang2 tu. Hehehe.
Tapi harini lain sikit.
Aku semangat je.
Semangat yang luar biasa.
Pertama, sebab urusan bisnes.
Rezeki datang di saat2 akhir.
Dan kedua sebab urusan peribadi.
Doa dan permintaan aku setelah sekian lama telah dimakbulkan akhirnya.
Syukur Alhamdulillah.

Fullstop.
Semalam punya cerita pulak. Hehehe.
Aku tak sempat nak update semalam.
Maklumlah sampai rumah pun dah tengah malam.
Seperti yang dirancang pagi semalam aku jumpa CC Hamid kat Warung Bunian.
Hampir setengah jam aku tunggu ingatkan tak jadi.
Baru nak gerak, tahu2 CC Hamid pun sampai.
Siap bawa sorang kawan dia.
Aku ingat dia datang sorang je.
Secara tak sengaja ter"sharing" la peluang buat side income.

Alhamdulillah urusan dipermudahkan.
Semalam jugak isi semua form.
Dan baru tadi ni dah bagi semua dokumen yang diperlukan.
Petang ni tinggal submit je.
Welcome to Akademi Taipan 181.
Again, congrats to CC Hamid.

Dipendekkan cerita tengahari semalam masa aku on the way ke Bagan Lalang,
Abg Nasir pulak call nak jumpa kejap.
Dia datang dengan bakal bisnes partner dia.
Nama aku tak ingat pulak.
Jumpa semalam pun sebab nak uruskan dana.
Congrats to Abg Nasir.
Siapa kata dah tepu??
Sana sini ada je orang minta dibantu.
Zaman sekarang tak boleh nak bergantung pada 1 sumber je.
Mesti kena ada sumber pendapatan lain.

Masa kat Bagan Lalang pulak, trainer aku Abg Hamizul call.
Nak jumpa kat Serdang katanya.
Aku pun terus shoot ke sana.
Dalam masa setengah jam dah sampai.
Kami lepak kat Maulana Sri Serdang je.
Takde topik lain selain isu bisnes.
Kami akan kembali bergabung untuk bantu kawan2 di luar sana.
InsyaAllah.

Sambil borak2 tu sempat jugak pekena Satay Willy kat situ.
Salah 1 branch selain kat Sg Ramal tu.
 
Salah 1 teknik dalam perniagaan.
Buka branch lain untuk lebarkan sayap perniagaan.
Teknik ini jugaklah yang kami gunakan dalam Akademi Taipan bagi memastikan
"Setiap Jengkal Tanah Ada Taipan 181"
 
010-2207181
 

2 comments:

  1. wow! hebat.
    sana panggil, sini panggil.
    semakin laku, aura semakin tersebar.
    Tahniah.

    ReplyDelete
  2. amin. begitu la hendaknya. berkat doa dan bantuan sifu2. tqvm..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...