Wednesday 1 February 2012

Yang Penting Selesa

Assalamualaikum.
Salam Sahabat.

Selamat Hari Wilayah aku ucapkan pada semua.
WP Kuala Lumpur, WP Putrajaya dan WP Labuan cuti harini.
Cuti bagi yang bekerja makan gaji.
Yang bekerja sendiri tetap kena kerja.
Tapi kalau nak cuti pun takde masalah.
Sendiri arrange masa.

Ake tetap kerja dengan Akademi macam biasa.
Sharing sharing and sharing.
Because sharing is caring. Hehehe.
As usual kalau lelaki lepak mesti kat mamak.
Padahal makan bukan sedap sangat pun.
Maybe sebab environment la.
Comfort pun ye jugak.
Diorang ni jenis tak kisah.
Duduk mana lama pun dia tak bising.

Aku ingat lagi tahun lepas aku ada share bisnes kat 1 kedai makan ni area Serdang.
Top jugak la tempat tu.
Kalau orang Serdang confirm tahu.
Padahal kitorang dah melantak dulu nasi ayam + air jus buah.
Lepas tu baru plan nak share bisnes.
Tahu2 owner tu tutup kipas dan lampu.
Bergelap kitorang kat dalam tu.
Kalau korang kena apa word yang sesuai korang nak bagi kat owner tu??
Tapi syukur la aku masih boleh bersabar.
Ada hikmah pun disebalik semua tu.
Dua2 member aku yang ada close pakej.

Kawan aku pun ada jugak yang kena kat situ.
Lepas makan dia plan nak siapkan assingment.
Baru je buka laptop dah kena sound dengan owner.
"Sini tempat makan dik.."

Itulah antara perbezaan kedai mamak dan segelintir kedai melayu.
Tak kisah la mana2 pun yang penting tujuan utama nak share peluang je.
Kalau port kali ni tak berapa ok, next time jangan pergi lagi.
Habis cerita.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...