Thursday 16 February 2012

Drive Through

Assalamualaikum.
Salam Sahabat.

Petang semalam on the way balik rumah, wife aku call.
Dia minta tolong tapau kfc.
Memandangkan tengah hujan aku masuk drive through je.
Kali ke-2 sepanjang hidup aku ni aku masuk drive through kfc.
Selalu drive through mcd je.
Kalau ikutkan aku rasa drive through mcd lebih comfort dari kfc.
Lebih cepat dan lebih sistematik.
Order tempat lain.
Bayar tempat lain.
Dan ambil makanan tempat lain.
Tak macam kfc semuanya kat kaunter yang sama.

Kadang2 aku terfikir bagus jugak konsep drive through ni especially mcd la yang aku biasa pergi.
Sekali dah masuk jangan mimpi nak patah balik.
Tak boleh nak reverse sebab kereta belakang dah queue.
Bayangkan dah penat queue tiba2 masa nak order tu makanan yang kita nak takde.
Takkan nak patah balik.
Memang kena hon la dengan kereta belakang.
Nak tak nak order je la apa yang ada.
Kalau tak pun teruskan je la queue sampai kereta depan keluar.
Tu belum cerita kalau tiba2 cash tak cukup.
Pernah jadi depan mata aku sekali dulu.
Berpeluh la dia minta tolong kereta belakang dia. Hehehe.

Moral of the story.
Tujuan masuk drive through dah tentu la nak tapau.
Fokus je la kat depan tu sampai dapat makanan.
Tak kira la apa halangan pun yang datang.
Tempuh je la.
Jangan harap nak patah balik.
Sama dengan Akademi.
Tujuan masuk Akademi dah tentu la nak berjaya dan kaya.
Fokus je kejayaan kat depan tu.
Jangan pandang belakang lagi.
Segala masalah, halangan dan dugaan anggap je la sebagai cabaran.
Cabaran untuk terus bertahan.
Cabaran untuk lebih berusaha.
Cabaran untuk lebih berjaya dan kaya. 
Kejayaan pasti akan tiba.
InsyaAllah.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...