Sunday 25 September 2011

Anak Dan Isteri

Malam tadi anak aku tidur awal.
Aku dan isteri masih belum mengantuk
so kami borak la macam2 hal.
Dari 1 cerita ke 1 cerita.
Dari 1 isu ke 1 isu.
Sampai la tiba2 isteri aku tanya 1 soalan
yang buat aku terus tak boleh tidur 1 malam.
Asyik terfikir je soalan tu.
Takut ada.
Risau ada.
Macam2 perasaan la ada.

Abg rasa macam mane dengan Aidil
kalau kita dua2 meninggal dunia dalam masa terdekat ni??

Aku rasa macam dah kena panah petir je waktu tu.
Jantung aku ni tiba2 laju je.
Macam2 yang bermain kat fikiran aku.
Siapa nak jaga anak aku?
Ada ke orang yang nak jaga dia?
Macam mana dengan makan minum dia?
Ada ke orang nak bawa dia jalan2?
Macam mana dia hidup tanpa abah dan mama dia?
Macam mana keadaan dia bila bangun tidur tengok kami takde?
Ya Allah aku tak tau nak cakap apa.
Aku doa moga Allah tak cabut nyawa kami secepat itu.
Biar la sampai anak aku mampu berdikari.
Bagi la aku masa
sampai aku mampu ubah kehidupan anak aku
ubah kehidupan keluarga aku.
Bagi yang terbaik untuk mereka.






Ini semua adalah sumber inspirasi aku.
Kekuatan aku.
Nyawa aku.
Mereka yang buat aku sentiasa bersemangat
sentiasa tabah
dalam mengharungi kehidupan yang sangat mencabar.
Aku selalu berjanji
aku akan lakukan yang terbaik untuk mereka.
Aku nak bagi yang terbaik untuk mereka.
InsyaAllah





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...