Tuesday 20 September 2011

Peluang

Tengahari tadi
aku ada appoinment kat Alamanda.
Kawan2 sepejabat.
Kami pergi berempat naik kereta aku je.


Old Town White Coffee.
Rakan niaga aku yang baru dapat bonus nak belanja.
Mereka teruja melihat bonus pertama rakan niaga aku tu.
Wow RM4,470
Banyak tu.
Tak sampai sebulan pun lagi bersama Akademi.
Dah macam 3 bulan punya gaji.
Kalau nak dapat dividen ASB banyak ni pun kena simpan RM50,000
Tu pun nak kena tunggu setahun baru boleh dapat.
Mereka berdua tak sabar nak tahu tentang peluang perniagaan
dalam Akademi Taipan.

Macam2 persoalan yang bermain di fikiran mereka.
Awal2 lagi mereka dah tanya.
Ni bienes macam mane??
Kena cari orang ke??
Kena jual barang??
Kena buat loan ke??
Saya kalau bab2 ni memang saya tak suka la..
Jawapan aku mudah je.
Kalau apa yang aku cerita nanti ada benda2 di atas
maka anggap je la bukan rezeki mereka.

Tak sampai setengah jam aku berkongsi cerita
tunjuk strategi
tunjuk cara.
Syukurlah
akhirnya mereka faham.
Baru mereka sedar
tiada istilah cari orang
tiada istilah jual barang
tiada istilah loan
dan sebagainya.
Yang ada hanyalah peluang.
Peluang merubah kehidupan.
Peluang menjana pendapatan tambahan.
Peluang menyelesaikan hutang piutang.


Selamat datang ke Akademi Taipan 181
Mudah2an kita semua berjaya
jadi OKB
Orang Kaya Bertakwa
InsyaAllah



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...