Wednesday 14 September 2011

Pahit Manis di Kota Paris

Memandangkan sekarang tengah offer trip ke
Holland/Belgium/Umrah
Tiba2 terasa nak share pasal pengalaman aku bercuti dulu.
Pahit manis di kota cinta
Paris.
Ramai yg tanya
Ada jugak ke kenangan pahit kat sana.
Ingatkan manis je.
Kenangan pahit 1 je.
Aku dan isteri kena ugut dengan 2 orang negro.
Dia minta bayar 80 euro untuk 2 helai benang yang dia sulam jadi gelang.
Kalau duit kita lebih kurang RM400 masa tu.
Aku taknak la bayar.
Tapi bila dia dah keluarkan pisau nak acu kat isteri aku
Aku pun bayar je la.
Duit boleh dicari.

Apa2pun.
Kenangan manis lebih banyak la sepanjang kat sana.
Maklumlah.
1st honeymoon.
Baru kahwin sebulan lebih dah dapat honeymoon kat sana.
Seminggu kat sana.
Ditaja sepenuhnya pulak tu.
Apa je yang ditaja??
Tiket kapal terbang pergi dan balik.
Penginapan hotel 5 star.
Makan 5 kali sehari.
Tempat melancong sana sini.
Airport tax.
Tourist Guide.
Semuanya ditaja.
Memang menyeronokkan.
Rezeki dari Allah.
Rezeki yang tak di sangka2.

Penerbangan dengan Emirates Airlines.

Tak sah kalau tak pergi Eiffel Tower.

Makan free.

Kenangan kat sana mmg cukup indah.
Tak mungkin aku boleh lupakan.
Apa tidaknya.
Aku pergi bukan atas urusan kerja.
Aku pergi bukan pakai duit sendiri.
Aku pergi ditaja sepenuhnya.
Syukur tak terhingga.
Kalau keluar duit sendiri nak pergi Langkawi pun aku fikir banyak kali.
Lepas Paris ada jugak beberapa tempat lain yang aku dapat.
Tapi tak boleh pergi atas sebab2 yang tak dapat dielakkan.
So aku jual la.
Antaranya.
Sydney, Australia.
Beiing, China.
Switzerland.
Pakej mengerjakan ibadah Umrah.

Sekarang
Holland/Belgium/Umrah.
Percuma.
Masih terbuka kepada sesiapa sahaja.
Promosi berakhir sehingga 31 Oktober 2011.
Berminat boleh call aku.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...