Tuesday 27 September 2011

Last Minute

Malam ni aku akan ke USJ Taipan.
Banyak benda yang nak diselesaikan.
Nak buka bil.
Nak punch.
Nak beli barang2 yang orang kirim.
Ni pulak baru je member call nak beli Minyak Hitam JTX 5000 13 botol.
Banyak tu.
Dan macam2 lagi la.
Dah tentu kena tunggu lama.
Mesti ramai orang.
Mesti kena beratur panjang.
Maklumlah dah hujung2 bulan.
Closing date pun dah dekat.
Semua orang terkejar2.
Tapi tak boleh nak salahkan orang.
Salah aku sendiri
sebab aku yang suka buat kerja last minute.
Suka bertangguh.
Padahal benda ni boleh buat awal2 lagi.

Kalau solat pun sama.
Dah hujung2 waktu baru aku nak solat.
Solat subuh nak dekat pukul 7.
Solat Zuhur dah dekat2 nak Asar.
Senang sekali jalan terus.
Maghrib pun nak dekat Isyak.
Sebab suka bertangguh tu la kadang2 terlajak jugak.
Penyakit ni kena buang jauh2.
Kalau dah merebak nanti lagi susah.

Aku terfikir nak datang awal malam ni.
Tapi susah jugak
sebab nak kena tunggu rakan niaga dulu
yang baru 1st time nak pergi.
Nak pergi tengahari tadi pun tak boleh jugak
sebab ada appoinment kat Dengkil.
Ni antara gambar yang sempat di upload.




Nak pergi lepas kerja tadi stokis dah tutup pulak.
Nak tak nak malam ni jugak la.
Cuma kena banyak bersabar je la nanti.
Nak merungut pun tak boleh
sebab salah sendiri.
Ambil pengajaran.
Bulan depan jangan buat lagi.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...