Monday 12 September 2011

Buku


Alhamdulillah
Baru selesai berbuka puasa.
Selesai juga puasa enam tahun ni.
Isteri aku masak special hari ni.
Meraikan kemenangan katanya.
Lepas solat maghrib.
Terfikir nak update blog sementara ada masa.
Sekejap lagi nak keluar.
Isteri aku dah bagitau awal2 pagi tadi sebelum aku pergi kerja.
Malam ni jangan buat apa2 temujanji sebab nak pergi supermarket.
Beli barang2 dapur.
So aku kena kotakan janji.
Kalau tak nanti muncung dia boleh buat sidai baju la.

Cerita pasal buku.
Tengahari td aku pergi tengok2 buku
kat Anjung Parcel E Putrajaya.
Dapat beli 1 je.
Tak banyak pilihan.
Tak banyak buku2 baru.
Semua stok buku2 lama.
So balik keje tadi
sementara nak tunggu waktu berbuka.
Aku singgah Popular pulak
kat Jaya Jusco Tmn Equine.
Dapat la beli lagi 3 buku.
Termasuk buku anak aku sekali.
Takde la banyak sangat pun.
Yang beli dulu pun ada yang tak abis baca lagi.
Beli ni pun untuk rewards diri sendiri.
Biar lebih semangat.
Biar lebih motivasi.

Kalau ikutkan aku ni bukan ulat buku sangat pun.
Baca buku pun bila ada masa terluang je.
Masa takde kerja.
Masa tak berniaga.
Masa anak isteri tengah tidur.
Masa tu la aku baca.
Atleast aku boleh la spend masa dengan mereka waktu mereka tak tidur.
Cuma aku je la yg kena korban masa tidur aku sikit.

Aku suka baca buku2 berunsur motivasi dan keagamaan.
Kurang suka buku2 berunsur sejarah.
Dan tak suka baca novel dan komik.
Novel yang aku baca pun tulisan "Damya Hana" je.
Dia kawan sekolah aku.
Kawan se tusyen aku.
Kawan sebelah kelas aku.
Tapi kalau aku baca novel pun seminggu baru abis.
Itu pun dah kira cepat.
Kadang2 makan bulan jugak la.
Semua novel dia aku beli.
Sebagai tanda sokongan.
Dia memang dah berjaya sekarang.
Hidup senang dengan hasil tulisan dia.
Aku harap 1 hari nanti dapat jumpa
Borak panjang dengan dia.
Nak belajar dari pengalaman dia.
InsyaAllah.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...