Thursday 22 September 2011

Rezeki Pengarah Filem/Drama

Alhamdulillah.
Aku baru balik dari Emerald East, Rawang.
Opeh House rumah pakcik aku.
Rashid Sibir.
Memang happening.
Memang meriah.
Macam2 makanan ada.
Nasi beriyani
Soto
Satay
Roti Jala
Char Kuey Teow
Bubur.
Nasi Impit
Mee
dan seperti biasa yang jadi tumpuan ramai
kambing golek
9 ekor pulak tu.
Memang layan.


Sebenarnya aku dah lama tak jumpa dia.
Last jumpa raya tahun 2010 kat Batu Pahat.
Dulu time kita orang dua2 bujang
memang aku selalu jugak lepak2 dengan dia.
Kadang2 ikut dia pergi shooting sana sini.
Aku pun time tu memang sentiasa free.

Sejujurnya
dari dulu lagi aku kagum dengan pencapaian dia
dengan kejayaan dia.
Dia merupakan seorang Pengarah Filem dan Drama.
Dia tak suka makan gaji.
Bermula dengan biasa2 je.
Lepas tu buat drama kecil2an.
Drama arahan sendiri.
Lepas tu memberanikan diri buat filem pulak.
Awalnya kurang berjaya.
Tapi dia berusaha dan terus berusaha.
Hasilnya sungguh luar biasa.
Sekarang dah ada syarikat sendiri.
Opera Klasik Sdn Bhd.
Drama2 arahan dia pun banyak yang meletup.
Memang masyukk la.



Tadi aku tak dapat nak borak panjang dengan dia.
Anak aku meragam pulak.
Sebelum balik tadi dia ada jugak pesan suruh datang lagi
waktu tak ramai orang.
Boleh borak panjang2.
InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...