Thursday 8 September 2011

Belajar

Aku budak baru.
Blog2 ni semua benda baru bagi aku.
Aku kena banyak belajar.
Hari2 kena belajar.
Sungguh2.
Konsisten.
Disiplin.
Pastikan hari ini lebih baik dari semalam.
InsyaAllah pasti akan nampak perubahan.
Mungkin blog ni akan lebih menarik.
Akan lebih sempurna.
Akan lebih teratur.
Sedap sikit mata aku memandang.

Dalam bisnes pun sama.
Mesti kena belajar.
Mesti kena cari ilmu.
Kalau boleh hari2 kena dpt ilmu baru.
Ilmu dari leader.
Ilmu dari mentor.
Ilmu dari rakan bisnes.
Ilmu dari senior.
Ilmu dari junior.
Ilmu dari sesiapa je.
Yang penting bila dah ada ilmu kena praktikkan.
Kalau tak sia2.

Solat pun sama.
Kena buat hari2.
Yang wajib jangan ditinggalkan.
Yang sunat harus diperbanyakkan.
Tunaikan solat yang terbaik.
Solat hari ini mesti lebih baik dari semalam.
Lebih khusyuk dari semalam.
Lebih penghayatan dari semalam.
Kalau boleh faham maksud setiap bacaan.
Semua ni pun kena belajar.
Bukan sehari.
Bukan 2 hari.
Mungkin berhari2.
Mungkin berminggu2.
Atau mungkin jugak berbulan2.
Yang penting kena konsisten.

Semoga Allah beri aku kekuatan untuk terus belajar dan berusaha.
Amin.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...