Thursday 15 September 2011

Hari Ini & Esok

Jam menunjukkan pukul 1.30 pagi.
Sebenarnya jam 12.30 tadi aku dah sampai rumah.
Baru balik dari jumpa kawan2.
6 orang semuanya tak termasuk aku.
Kali ni kami santai2 di Restoran Yus kat Sg Ramal.
Asalnya nak makan Sate Willy.
Tapi hujan turun tak henti2 tu yang bertukar lokasi.
Kami makan2.
Kami borak2.
Kami bercerita pasal kerja.
Kami berbincang pasal masa depan.
Kami berbincang pasal perniagaan.
Khususnya peluang pernigaan dalam Akademi Taipan.
InsyaAllah kalau ada rezeki
kami akan bersama dan bersatu dalam Akademi Taipan 181.

Selesai semua urusan aku terus pulang.
Baru je masuk rumah
isteri aku ajak pergi McD pulak.
Teringin nak makan Fillet O Fish katanya.
Padahal dia dah kirim Mee Bandung Muar tadi.
Walaupun letih aku layan jugak la,
Sebab mata pun belum nak ngantuk lagi.
Mungkin sebab harini aku melalui banyak perkara yang menyeronokkan.
Hari yang penuh kejayaan.
Hari yang penuh makna.
Mungkin sebab tu aku rasa semangat je.
Rasa tak sabar nak tunggu esok.

Pagi tadi aku ada urusan di Bank Rakyat Presint 15 Putrajaya.
Urusan kerja.
Alhamdulillah dapat kenalan baru.
Abg Din.
Kerja sebagai Sekuriti kat situ.
Sebelum ni 21 tahun bekerja sebagai kakitangan kerajaan.
Pernah juga kerja swasta.
Banyak pengalaman hidup yang dia sempat cerita tadi.
Mungkin boleh jadi pengajaran buat aku.
Rumah dia kat Presint 9 je.
Kami bertukar nombor telefon.
Katanya kalau Azhar free2 datang la rumah abg.
Boleh borak panjang.

Tengahari tadi pulak aku bawa rakan2 ke Usj Taipan.
Mereka teringin nak testing Premium Beautiful.
Bila dah test terus berkenan.
Rezeki dia la terus pulang dengan bentuk badan yang baru.
Kebaya lama pasti boleh pakai semula katanya.

Petang pula aku dapat jemputan hari raya
kat Bank Rakyat cawangan Pudu.
Member baik aku kat UiTM dulu yang jemput.
Mohd Hazizi.
Dah pangkat besar dia sekarang.
Tapi aku tak sempat nak pergi.
Terlalu banyak urusan yang harus diselesaikan.
Petang esok akan pergi jugak.
Petang jumpa Hazizi.
Malam jumpa Abg Din.
InsyaAllah.


.


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...