Wednesday 21 September 2011

Malam Tadi


Malam tadi aku pergi USJ9, Subang Jaya.
Terima kasih kepada rakan2 aku yang sudi datang sama.
Ada yang dari Putrajaya.
Ada juga yang dari Sungai Buloh.
Aku yakin masing2 mesti tak lena tidur malam tadi.
Berkobar2
bersemangat waja.
Tak sabar nak tunggu siang.

Walaupun masih dalam mood raya.
Tapi ramai juga yang sudi meluangkan masa untuk hadir.
Tahniah aku ucapkan.

Emcee Nabihan
atau lebih dikenali dengan nama Yan
Partner aku dalam video 3K yang telah dilancarkan 2 bulan lepas.
Impiannya
ingin mengelilingi dunia secara percuma.
Bersama Akademi
beliau telah berjaya menjejakkan kaki ke beberapa tempat kegemarannya
antaranya
Hong Kong Disneyland.
Katanya lagi
saya suka glamour.
Saya tahu bisnes ni boleh buat saya jadi glamour.
Nah memang betul dia dah glamour sekarang.
Dapatkan Majalah Nona edisi Oktober ni.
Ada cerita pasal dia.
Wah hebat tu.
Dah macam artis.
Tahniah Yan.


Norhasleney Ishak
Seorang yang sangat negatif dalam dunia perniagaan.
Baginya bisnes sebegini tak akan bertahan lama.
Setelah 5 tahun berlalu, peluang ni datang sekali lagi.
Tepat pada masanya.
Tepat dengan caranya.
Dia mengambil keputusan untuk mencuba.
Dan kini berjaya mendapat pendapatan terkumpul mencecah RM6,000
dalam masa 2 bulan.
Khabarnya telah pun test drive Honda CRV.
Tahniah.

Danny Eku
berasal dari Sabah.
Orang yang agak pendiam.
Tapi diam2 berisi.
Baru bersama Akademi 3 minggu yang lepas.
10hb September baru ni telah mendapat pendapatan pertama RM4,470
Bakal mendapat pendapatan ke-2 nya minimum RM2,000.
Mungkin jugak lebih
sebab masa masih panjang.

Azlina
atau nama glamournya Kepet.
Kecil2 cili padi.
Asalnya dia banyak menerima tentangan dari rakan2.
Tapi akhirnya dia berjaya membuktikan
orang lain hanya mampu bagi pendapat, bukan pendapatan.
Dalam masa 8 bulan je dia dah berjaya memandu
Honda Accord 2.4 berharga RM178 ribu.


Kartini Mat Yaakob
Pengetua Akademi Taipan
Bersama Akademi dah masuk tahun ke-11
Pendapatan bulanan mencecah RM300 ribu sebulan
Orang yang sederhana
Sentiasa positif
Tak kedekut ilmu
dan suka berkongsi pengalaman berkaitan perniagaan.

Faridah Mohd Ali
Pakar Motivasi dalam Akademi Taipan
Dulu merupakan seorang guru
Kini tenaga pengajar sepenuh masa dalam Akademi
Pendapatan bulanan mencecah RM150 ribu sebulan
Orangnya nampak serius je
Tapi sebenanya mudah mesra dengan sesiapa.
InsyaAllah
aku akan ceritakan pasal 2 insan hebat ni dengan lebih terperinci
di entry2 akan datang.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...