Friday 23 December 2011

Bonus Masuk Petang Tadi

Mesti ramai yang confuse bila aku post title macam ni.
Tapi memang betul pun.
Bonus dah masuk petang tadi.
Bukan bonus kerajaan.
Ni bonus bisnes untuk rakan2 niaga aku
yang ada masalah teknikal sikit awal bulan haritu.
Patut 9 Disember dah masuk.
Tapi sebab masalah bank jadi lewat sikit.
Masa tak masuk hari tu aku pun pelik jugak.
Tak pernah2 jadi macam tu.

Tapi syukur la ada hikmah di sebalik semua tu.
Semua yang dapat bonus tadi terkejut beruk.
Hampir 2 kali ganda lagi dari jumlah yang aku kira.
Memang rezeki Allah la tu.
Masing2 call aku tanya macam mana boleh dapat lebih.
Mana la aku tahu.
Terima je la.
Daripada dapat kurang lebih baik dapat lebih. Hehehe.
Sama ada aku yang salah kira
atau syarikat yang bermurah hati bagi bonus lebih.
Tapi mustahil aku salah kira.
Sebab straight forward je.


Takpe la malas nak fikir2 lagi.
Dah memang Allah nak bagi rezeki pada mereka selepas diuji sikit awal bulan haritu.
Yang penting sekarang teruskan usaha.
Jumpa Anda di Vietnam.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...