Monday 19 December 2011

Sehari Di Batu Pahat

Alhamdulillah baru selesai solat maghrib.
Tepat pukul 5 petang aku terus bergegas balik ke rumah.
Kerja kat opis pun terpaksa tinggal dulu.
Mata ni dah tak boleh nak bukak.
Kepala pun macam melayang2 je sebab langsung tak tidur malam semalam.
Aidil meragam pulak dari tengah malam tu sampai la ke Subuh pagi tadi.
Ingatkan aku dapat la tidur nyenyak sebab penat.
Last2 langsung tak tidur.

Sampai je rumah petang tadi terus cari bantal.
Terbongkang tak ingat dunia.
Memang tidur lepas asar tu tak baik.
Tapi ini dah kira kes darurat.
So aku langgar jugak la. Hehe.

Syukur la hari ni kerja kat opis tak sebanyak biasa.
So tak la tension sangat.
Tengahari tadi aku sempat bawa bakal rakan niaga ke Bank Rakyat Presint 8.
Uruskan apa2 yang patut.
Malam ni pulak aku free je.
Nak sambung tidur lagi. Hehe.
Tadi tidur lebih kurang 1 jam je mana cukup.

Semalam.
Seharian aku takde kat rumah.
Seawal 8 pagi aku dah keluar sebab nak ke Batu Pahat, Johor.
Sepupu aku bertunang.
Sepatutnya hari Sabtu lagi aku dah bertolak ke sana.
Tapi memandangkan isteri aku yang tengah tak berapa sihat
dan aku yang agak sibuk dengan urusan bisnes hari Sabtu tu,
so terpaksa la bertolak hari Ahad je.
Tak boleh nak bermalam pun kat sana sebab hari ni aku kerja.
Memang la penat sikit terpaksa balik hari.
Tapi nak buat macam mana kan.
Yang penting aku turun.
Family sepupu aku ni la orang2 kuat masa majlis aku dulu.
So biar apapun halangan yang datang aku tetap turun jugak.

Perjalanan semalam agak mencabar.
Tak boleh nak bawa laju sangat.
Aku kena ambil kira keadaan dan situasi penumpang.
Setiap hentian kena berhenti sebab isteri aku nak ke tandas.
Lebih kurang pukul 9 pagi kami sampai kat R&R Seremban.
Niat di hati nak makan Nasi Lemak kat situ sedap.
Tapi seat penuh pulak.
Just dapat solat je lepas tu sambung perjalanan balik.
Misi mencari makan. Hehe.
Akhirnya dapat jugak makan kat Restoran Jejantas Ayer Keroh.
Syukran.
Bila perut dah kenyang Aidil pun tidur la dengan nyenyaknya.
Betul2 tak ingat dunia.
Aku belum pun sampai Johor lagi dia dah sampai dulu.
Sepanjang jalan dari Ayer Keroh tu hujan turun selebat2nya.
Accident pun banyak.
Tapi syukur la tak banjir.

Aku sampai rumah sepupu aku tu pun lebih kurang pukul 12 tengahari.
Majlis pertunangan bermula 1 jam lepas tu.
Layan la gambar2 yang sempat aku snap semalam.
Tahniah Sarah.
InsyaAllah tak lama lagi dah nak jadi isteri orang.
Semoga Sarah akan kekal bahagia bukan je di dunia malah di akhirat kelak.

Owh ye Abg Baim dan Abg Aril tu bila lagi??
Kalau boleh buat sekali la eh??
Senang tak penat.
Abg Aril denan Siti nya.
Abg Aril dengan Hajar nya.
Macam sesuai je nama bakal2 menantu Pak Long ni.
Siti Hajar.

Pukul 6 petang semalam aku dah bertolak balik KL.
Konvoi 2 kereta dengan Abah aku.
Dalam perjalanan tu bertalu2 aku terima sms.
Nak set appoinment untuk bisnes.
Yang ajaibnya semua nak jumpa pukul 9 malam.
1 kat Satay Willy.
1 kat Ali Bistro Presint 15.
Dan 1 lagi kat Bdr Baru Bangi.
Yang aku sempat pergi kat Ali Bistro dan Bdr Baru Bangi je.
Tu pun sebab aku straight je tak balik rumah dulu.
Kalau tak memang tak sempat la.
Anak isteri pun terjebak ikut sekali.
Tapi diorang tidur je la kat dalam kereta.
Ikutkan badan aku ni memang penat.
Tapi hati meluap2 bersemangat.
Dah target Vietnam mesti dapat.
Apapun tahniah CC Hamid.
Tahniah Abg Shamlan untuk appoinment malam tadi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...